Ferrocarril entrant a la part soterrada Passeig de Can Feu. Autor: David B.

FGC inicia les obres que permetran que hi hagi trens cada cinc minuts a Sabadell

Aquest dijous Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha iniciat les obres de millora de l’estació de Plaça Catalunya, de la línia Barcelona-Vallès, que es reconfigurarà per adaptar-la als requeriments de seguretat propis de les entrades automàtiques dels trens. Les obres tenen un termini d’execució de 15 mesos i un pressupost de 4,1 milions d’euros.

Els treballs allargaran les vies i andanes que permetran l’increment de freqüències que es produirà amb l’arribada progressiva de 15 noves unitats. La renovació de l’estació i l’arribada dels 15 nous trens permetrà que en hora punta hi hagi trens a les línies de Sabadell (S2) i Terrassa (S1) cada 5 minuts.

Quines obres s’han de dur a terme?

Els treballs consistiran en allargar les vies actuals a l’estació fins a aconseguir una distància de 21,90 metres des del punt d’estacionament dels trens fins als topalls, a les vies 1, 2, 3 i 4. Aquesta distància és un requisit de seguretat necessari per al nou servei, ja que els trens entraran de manera automàtica a l’estació.

La nova configuració de les vies obliga a realitzar canvis en l’espai de l’estació. El vestíbul creixerà dels 470 metres quadrats actuals fins als 533. Aquesta ampliació generarà un espai de circulació més ampli per a l’accés i sortida dels usuaris i permetrà recol·locar elements funcionals de l’estació.

També, es desplaçarà la barrera tarifària i les màquines de venda de títols de transport, se substituiran els actuals ascensors i s’instal·laran noves escales fixes i mecàniques.

Foto portada: una unitat de FGC entrant a la part soterrada del Passeig de Can Feu. Autor: David B.