Foto portada: el coordinador d'Urbanisme de l'Ajuntament, Toni Serra, la regidora d'Urbanisme, Mar Molina, Marta Farrés i Pere Macias. Autor: Ajuntament.

Foment es compromet a estudiar la viabilitat d’una estació de Rodalies a Can Llong

L’Ajuntament reclama davant el coordinador del Pla de Rodalies de Catalunya, Pere Macias, la inclusió d’una estació al barri de Can Llong de Rodalies Renfe. En una visita al terreny, l’alcaldessa, Marta Farrés, ha reclamat que l’estació s’inclogui al document marc. L’exconseller del govern Pujol Macias, fitxat per Pedro Sánchez per coordinar el Pla de Rodalies a Catalunya, s’ha compromès a realitzar els estudis de viabilitat, segons asseguren fonts municipals. 

Sabadell té tres estacions de Rodalies, Sabadell Sud, Sabadell Centre i Sabadell Nord, on hi ha un intercanviador amb Ferrocarrils de la Generalitat. Es vol ara, es reclama des de fa anys, que entre Sabadell Nord i la prou nova Terrassa Est, es creï una nova estació, ara al voltant de la nova plaça de Lisboa i no tant al costat de l’antic baixador de Castellarnau. Segons fonts municipals, Macias s’ha compromès a fer els estudis de viabilitat. L’estació està projectada al Pla d’Infraestructures Ferroviàries de Rodalies 2008-2015, del ministeri de Foment. Però les obres no s’han fet.

L’Ajuntament ha presentat al·legacions al Pla de Mobilitat del Vallès, impulsat pel departament de Territori de la Generalitat, per prioritzar l’estació a Can Llong, a més d’una al parc Taulí, al costat de l’hospital i una altra a l’encreuament entre la Gran Via i la Rambla, recuperant l’antic baixador. També es demana apostar de forma més decidida per vagons semidirectes.

Més informació: 

Allau d’al·legacions al Pla de mobilitat del Vallès: què es proposa?

Així veu el govern de Sabadell el Pla de Mobilitat del Vallès

Foto portada: el coordinador d’Urbanisme de l’Ajuntament, Toni Serra, la regidora d’Urbanisme, Mar Molina, Marta Farrés i Pere Macias. Autor: Ajuntament.