Territori planteja un segon túnel dels FGC pel Vallès per escurçar el trajecte

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, ha proposat la construcció d’un segon túnel a la línia del Vallès i Barcelona de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC). Aquesta millora reduiria en 15 minuts el trajecte, de manera que el total no superaria els 30 minuts, i doblaria els passatgers, passant dels 70 milions fins als 140 milions.

Calvet, que ha anunciat el projecte durant la presentació de l’agenda estratègica de FGC fins a l’any 2030, ha explicat que per a l’any vinent hauran realitzat un estudi informatiu per valorar la iniciativa, que hauria de ser aprovat per l’ATM. Durant la presentació del pla estratègic, Calvet ha explicat que la construcció d’un segon túnel faria els ferrocarrils “més competitius” respecte els cotxes, ja que es disminuiria l’estona del trajecte, i faria de FGC “una eina potent”. De la mateixa manera, ha explicat que actualment la xarxa ferroviària “no dóna més de sí” i per tant, per “no morir d’èxit”, cal ampliar-la. “És la gran infraestructura metropolitana per als propers anys”, ha promès Calvet.



00

En un sentit similar, el president de FGC, Ricard Font, ha assegurat que aquesta nova infraestructura permetria reduir el nombre de vehicles circulant a la C-58 i això portaria a una millora de l’aire que repercutiria en la lluita contra el canvi climàtic.

Foto portada: un vagó dels FGC, sortint del túnel de Sabadell, a Can Feu. Autor: M.Tornel. 

Comments are closed.