Nou sistema d’avisos personalitzats de Rodalies a través de Twitter

Aquest nou sistema d’informació personalitzada per missatge directe a través de Twitter es posarà en marxa a partir del proper dilluns pels usuaris d’Android i, al llarg de la setmana, també per a usuaris d’iOS. El nou servei, pioner en el món ferroviari, facilita en temps real als usuaris tota la informació relativa a les línies i horaris que l’usuari hagi seleccionat prèviament.

Renfe és la primera companyia de ferrocarril del món que implanta un sistema d’informació automàtic per Twitter i la primera empresa pública espanyola que desenvolupa aquest tipus de servei de la mà de la citada plataforma social.

Per accedir al servei no és necessari seguir a cap dels perfils oficials de la companyia a Twitter, només cal subscriure’s via Missatge Directe a través de l’enllaç que figura en la piulada fixada en el perfil del compte @rodalies. Al prémer l’enllaç, s’obrirà una finestra en la que una sèrie de missatges oferiran les diferents possibilitats de configuració del sistema. D’aquesta manera, l’usuari podrà triar la llengua (català o castellà), les línies o trams en els que està interessat (fins a tres), els dies de la setmana (de dilluns a divendres, dissabtes i diumenges o tots) i les franges  horàries (fins a dos) sobre els que voldrà rebre notificacions. La subscripció pot ser modificada o cancel·lada en qualsevol moment, o fins i tot pausada durant un període de temps determinat (per exemple durant les vacances).




Aquest servei funcionarà partir de dilluns a Rodalies Catalunya i a Cercanías Madrid. De forma progressiva s’aniran incorporant al sistema d’avisos la resta de nuclis de rodalia i Renfe està estudiant, a més, el desenvolupament de sistemes específics centrats en els serveis de Llarga Distància i Alta Velocitat.

Foto portada: un tren de Rodalies al seu pas per Sabadell. Autor: M. Tornel.

Comments are closed.