Puja la venda de lents de contacte per l’entelament de les ulleres amb la mascareta

Conviure amb el coronavirus ha comportat que la mascareta sigui un complement més de la vestimenta diària. Aquest nou accessori també ha generat un problema per a les persones que porten ulleres: els vidres s’entelen. Per aquesta raó, molts ciutadans s’han vist amb la necessitat de trobar solucions. Una d’elles és l’ús de lents de contacte, que s’ha incrementat els darrers mesos, com també les tovalloletes o líquids per reduir l’entelament. 

Caminar pel carrer i arribar al punt en què les ulleres s’entelen i no permeten veure res, sentir que algú saluda i no veure de qui es tracta o viure en un ambient de boira constant són algunes de les situacions que les persones amb ulleres viuen diàriament. L’ús de la mascareta permet protegir-se de la Covid-19, però també planteja problemes per aquells i aquelles que duen lents.

Són moltes les persones, que davant aquesta molèstia, han començat a buscar solucions. L’ús de lents de contacte ha estat una de les vies que molta gent ha seguit. A l’Òptica Generali s’ha notat aquest increment sobretot en la gent gran, ja que és un col·lectiu que abans de la pandèmia en feia poc ús i ara és quan es comença a notar cert interès.

“Les persones que porten progressius, acudeixen sovint amb preocupació, perquè volen trobar una solució per a l’entelament. El que els hi donem són, en la majoria dels casos, lents d’ús mensual”, explica una de les treballadores de l’òptica a aquest digital.

Tot i això, des de l’Òptica Generali creuen que els productes que més s’han venut i els més demandats són els líquids antibaf així com les tovalloletes de microfibra. Tant és així que tenen llista d’espera per adquirir-los.

“Davant la tirada que hem vist que tenen aquests productes hem començat a comercialitzar una tovalloleta especial que evita aquest entelament” explica un treballador de Generali.

Des de l’Òptica Andorrana, creuen que l’increment en la venda de lents de contacte pot oscil·lar entre un 10 i un 15 per cent. L’establiment, a diferència de l’Òptica Generali, ha notat més demanda en el col·lectiu juvenil. Tot i això, hi ha excepcions, Lucia Sainz considera que “en el meu cas, no em surt a compte l’ús de les lents de contacte, prefereixo ajustar-me millor les ulleres i no comprar-ne’m unes cada mes”. D’altra banda, els dos establiments també coincideixen en el fet que han augmentat les revisions oculars a causa de la quantitat d’hores davant les pantalles.

Foto portada: la botiga de Generali, aquest dimecres. Autora: M.Capdevila.

Comments are closed.