Renfe ja ha iniciat les “accions pertinents” per què l’agència de viatges del carrer de la Indústria deixi d’utilitzar la seva imatge. Es desvinculen totalment de l’agència i asseguren que si abans havia estat una oficina de Renfe, fa anys que ja no hi tenen res a veure.
Tot va començar aquest dimarts dia 2, quan Mireia Sanz, una usuària en cadira de rodes, publicava una piulada expressant la seva indignació per haver de ser atesa al carrer quan anava a comprar bitllets de Renfe, ja que l’oficina, situada al carrer Indústria, no era accessible. (més info: ‘Comprant bitllets de tren des del carrer’).
Sres. @Inforenfe @Renfe estoy harta de pasar frío en la calle, por no poder acceder a su oficina de Sabadell, háganla accesible de una vez. Es denigrante que en el 2019 me tengan que atender en la calle😡@DiarisSabadell @iSabadellcat @Aj_Sabadell @DiariDiscapCat @IGuttmann pic.twitter.com/8XUAOu5Xpf
— Mireia Sanz González (@sanz_mireia) 2 de abril de 2019
Les reaccions de suport a la dona via Twitter no es van fer esperar i 48 hores després acumula més de 3.000 RT i més de 2.500 m’agrada.
Quina ha estat la resposta de Renfe?
Des del compte oficial de @renfe, tal i com van explicar dimarts a aquest digital, l’empresa s’ha desvinculat totalment de la oficina del carrer Indústria. Asseguren que es tracta d’una agència de viatges que ha continuat utilitzant el logo del que havia estat una antiga oficina de Renfe. Al ser una agència de viatges, tenen l’opció de vendre bitllets de Renfe, però no formen part de la operadora i l’usen com un reclam, segons la companyia, qui recomana comprar bitllets a l’estació Sabadell Centre. El cas ha aixecat una gran polseguera a la xarxa de l’ocellet i ha posat en certes dificultats el community manager de Renfe.
Eso pone, en efecto. También en los bares hay carteles de refrescos y de cervezas. Sencillamente anuncian lo que venden en su local.
— Renfe (@Renfe) 3 de abril de 2019
Buen día, Manu.
No es una dependencia de Renfe, sino una agencia de viajes privada.
Hemos iniciado las acciones pertinentes para que dejen de utilizar nuestra imagen corporativa.
Saludos.— Renfe (@Renfe) 3 de abril de 2019
No es así como tienes que comprarla. Tienes que seleccionar un billete promo como para cualquier otra plaza y en la siguiente pantalla seleccionar esta opción. pic.twitter.com/BEDevscOdX
— Renfe (@Renfe) 3 de abril de 2019
Finalment, aquest dimecres Renfe ha fet públic que ha iniciat “els requeriments necessaris per què no puguin fer un mal ús de la marca”.