Grafiti reivindicant el dret a un habitatge digne, entre Can Llong i Ca n'Oriac. Autor: M.Tornel. 

Sabadell estudia implantar un ‘bicing’ metropolità

És un projecte del qual se n’ha parlat des de fa anys, més d’una dècada fins i tot. Aquest dimecres l’alcalde de Sabadell, Maties Serracant, l’ha recuperat tot i reconèixer que no va més enllà de la fase d’estudis encara: “s’està estudiant”, ha dit. Es tracta de la implantació d’un servei de bicicletes, conegut per la influència del sistema vigent a Barcelona com a Bicing. 

El temps passa i el bicing que ara s’estudia seria amb bicicletes elèctriques i, molt en la clau metropolitana de la que Serracant fa bandera, mancomunat entre Sabadell i els seus municipis més propers, com Badia, Barberà o Sant Quirze. Per tant, un bicing metropolità del qual hi ha estudis però, reconeix l’alcalde, ara per ara poques realitats.

“Sabadell, juntament amb altres ciutats de l’entorn, té una dimensió molt adequada per tenir un element competitiu, en aquest marc metropolità, i podria oferir el servei”, creu l’alcalde.

La implantació d’un bicing ja es va estudiar fa una dècada, quan va començar amb gran força i èxit a Barcelona (després altres municipis grans i ciutats mitjanes com Terrassa o Granollers s’hi van sumar, amb resultats desiguals). L’arribada de la crisi el va deixar al calaix. Ara en surt, malgrat sigui en fase d’estudis.

Pla Director de la Bicicleta

L’anunci dels estudis s’ha fet el dia abans que arribi al ple municipal el debat del Pla Director de la Bicicleta 2019-2025, i de l’aprovació de l’establiment d’aparcaments segurs per a bicicletes (anomenats com a gàbies’ a totes les estacions de tren de la ciutat (les tres de RENFE i totes les de Ferrocarrils de la Generalitat excepte la de Plaça Major, que ja en té un al vestíbul de l’estació). Totes les gàbies tenen una capacitat màxima per a 12 bicicletes, excepte la de Sabadell Centre, que tindrà espai per a una vintena de bicicletes.

Foto portada: un ciclista a Can Llong. Autor: M.Tornel. 

Comments are closed.