Foto portada: el Parc Taulí. Autora: Alba Garcia

El Taulí s’estrena a Whatsapp per informar les famílies dels pacients

La Unitat d’Atenció al Ciutadà (UAC) de l’hospital Parc Taulí ha estrenat un compte de Whatsapp perquè hi hagi una comunicació entre famílies i pacients. Es tracta de ‘UAC aprop’, una iniciativa dirigida als familiars dels ingressats que tenen restriccions de visites i que funciona tots els dies de 9 a 22 hores, segons ha informat l’hospital aquest dilluns en un comunicat.

La finalitat és donar “resposta a les dificultats de comunicació i accessibilitat que es poden produir en les circumstàncies excepcionals” que s’estan vivint per la pandèmia, encara que no és un servei que substitueixi el contacte habitual a través del telèfon amb els equips assistencials, així com tampoc les trucades en vídeo que porten a terme els professionals de treball social.

Com funciona el servei?

Segons informa el Parc Taulí, els familiars dels pacients que quedin ingressats, i també els dels pacients a Urgències que esperen llit, rebran per SMS un número de telèfon al qual es podran adreçar mitjançant el servei de missatgeria de Whatsapp, entre les 9 del matí i les 10 de la nit tots els dies de la setmana. El missatge s’enviarà a un únic contacte: qui designi el propi pacient al moment de l’ingrés.

De què es pot parlar?

Els professionals d’atenció al ciutadà respondran les consultes de caràcter no assistencial, com ara les relacionades amb l’alta, els tràmits o la custòdia d’objectes personals. Les consultes que siguin de caràcter assistencial seran traslladades als equips corresponents.

Prohibides les visites

Actualment, al Taulí hi ha limitacions de visites per a tots els hospitalitzats, a excepció d’aquells que es troben en Pediatria, Salut Mental i UCI / semicrítics, cadascun amb els seus horaris i règims.

Foto portada: entrada principal de l’hospital, fa algunes setmanes. Autora: Alba Garcia.