Can Feu - Gràcia. Autor: David B.

Aprovat el Pla de Transport per reduir la freqüència de pas dels FGC de 10 a 5 minuts

La Generalitat ha aprovat el Pla de Transports de Viatgers de Catalunya (PTVC) 2020. A Ferrocarrils de la Generalitat, els objectius són consolidar els perllongaments de Terrassa i Sabadell, que inclou no només les noves estacions sinó també una nova oferta conjunta de bus i tren.

Segons informa Món Terrassa, amb el perllongament de Terrassa, que està en servei des del 29 de juliol de 2015, la línia del Vallès ha guanyat un 11 per cent d’usuaris.

A Sabadell, el perllongament es realitza en dues fases. La primera va ser el setembre passat, amb l’obertura de les dues primeres estacions. El perllongament de Sabadell ha suposat un increment d’1,8% d’usuaris al conjunt d’estacions del municipi. La segona fase, que inclou l’obertura de tres noves estacions (la Creu Alta, Sabadell Nord i Ca n’Oriac-Parc del Nord), està prevista per a aquesta pròxima primavera.

La previsió és que al 2020, Sabadell i Terrassa aportin 10 milions d’usuaris a la línia del Vallès. Si el 2016 s’ha tancat amb 59,6 milions de viatgers, la previsió per al 2020 serà de gairebé 70 milions.

15 nous trens

Per absorbir aquest increment d’usuaris, el Govern ja ha iniciat els tràmits per adquirir 15 nous trens per al Metro del Vallès. La compra d’aquest nou material mòbil permetrà incrementar freqüències i donar resposta a l’augment de la demanda. Les noves unitats, que s’han de fabricar, s’aniran incorporant al servei de Metro del Vallès a partir de 2019 i suposaran una inversió total d’uns 130 milions d’euros. El nou material permetrà reduir a la meitat la freqüència de pas entre Plaça Catalunya i Sabadell, en passar de 10 a cinc minuts. La freqüència entre Plaça Catalunya i Terrassa també serà de cinc minuts, quan actualment és de 7-8 minuts.

Foto portada: entrada a l’estació Can Feu / Gràcia. Autor: David B.

One Comment

  1. La informació que ha donat la Generalitat no està ajustada a la realitat. En primer lloc perquè, a la línia del Vallès, la freqüència actual entre tren i tren és 12 minuts com a molt, excepte alguns trens a primera hora del matí que és de 8 minuts. Només cal mirar els horaris.
    Però el que no s’ajusta realment és que amb la posada de nous trens es pugui rebaixar les freqüències per sota dels 12 minuts si no es fa un nou túnel entre Sarrià i Plaça Catalunya, que és un veritable coll d’ampolla a l’haver d’absorbir tots els trens de Sabadell, Terrassa, Reina Elisenda i Avda. Tibidabo i alguns especials, esgotant els intervals de seguretat entre tren i tren. L’altra solució és eliminar alguna de les línies de Reina Elisenda i Avda. Tibidabo o disminuir la freqüència de pas d’aquests trens.
    Per acabar, la pregunta és: no podien preveure els canvis i els nous trens abans de posar en servei el perllongament fins el nord de la ciutat? Fins el 2019 com anirem els usuaris dels FGC si ara ja van atapaits en moltes hores?