El servei de mediació va atendre 762 persones durant el 2023

  • Les disputes en l’àmbit veïnal omplen sis de cada 10 mediacions. El més habitual: les molèsties per sorolls.
  • L’Ajuntament organitzarà una carpa informativa el proper 21 de gener, Dia Europeu de la Mediació.

L’Ajuntament ha presentat les dades del servei de mediació del 2023 en referència a la solució de conflictes que han esdevingut de diverses àrees socials. Per celebrar el Dia Europeu de la Mediació el 21 de gener, es muntarà una carpa informativa i s’organitzarà un taller per conscienciar a la ciutadania d’una eina de resolució de conflictes.

El servei atén peticions de disputes relacionades principalment amb la convivència. Es realitza a través d’adreçar-se al servei, que aquest nomenarà a un mediador que analitza la situació i facilita la comunicació entre les parts per aconseguir un acord el millor possible. El servei és gratuït i els terminis de resolucions de l’administració oscil·len al voltant dels 50 dies. La tinent d’alcaldessa d’Espai Urbà, Acció Territorial i Participació, Mar Molina, ha destacat la importància de promocionar aquesta eina per la solució de conflictes pacíficament. Enguany es prepararà una carpa informativa i es desenvoluparà un taller infantil orientat a fomentar els valors de la pau, la resolució pacífica dels conflictes i la mediació entre els nens i nenes a partir de sis anys.

El 2023, en dades

S’han rebut un total de 253 sol·licituds de mediació, de les quals s’han tancat 185 (131 amb un resultat favorable), amb un 71 per cent d’efectivitat segons anuncia l’Ajuntament. No obstant, encara resten en procés 41 i 21 s’han retirat. Fixen que els acords han beneficiat a més de 6.000 persones.

En relació als casos tractats, el 58 per cent d’ells corresponen a disputes en l’àmbit veïnal, de les quals es poden desglossar principalment en sorolls (38 per cent), molèsties ocasionades per animals de companyia (15 per cent), dificultats en la relació entre veïns (12 per cent) i neteja (7 per cent), entre altres. A continuació, també s’han tractat problemàtiques vinculades a les comunitats de veïns (20 per cent), com les quotes i la seva organització. Les qüestions familiars representen el 18 per cent i les disputes en l’àmbit escolar es situen en un 3 per cent, segons dades presentades per l’Ajuntament.

Al llarg de l’any 2023, el 38 per cent de les sol·licituds han estat presentades directament per la ciutadania, encara que una bona part d’elles venen derivades d’altres serveis municipals com Policia Municipal, Servei d’Atenció a la Ciutadania (SAC) o Acció Social.

Carpa informativa d’enguany

La carpa informativa que el servei de mediació ha anunciat que es portarà al carrer estarà disponible els dies 15 i 16 de gener, de 10:30 a 12:30 hores, als Mercat Central i de la Creu Alta, respectivament. El dia 19 al mateix horari al passeig de la plaça Major i dissabte 20 de gener davant la Biblioteca Vapor Badia.

Foto de portada: Mar Molina anunciant les dades de 2023 del servei de mediació. Autor: Albert P.

Comments are closed.