Irene Sanagustín i Marta Morell a la carpa del Servei de Mediació. Autor: Raquel Triano.

Campanya municipal per fomentar la mediació

Es posa en marxa la campanya ‘Surt al carrer’, amb la finalitat d’informar i fomentar el servei de Mediació municipal. Durant tota la setmana es posarà una carpa informativa a diferents punts de la ciutat amb motiu del Dia Europeu de la Mediació el 21 de gener. Als punts informatius es realitzaran jornades d’escolta i mediació amb l’objectiu de donar a conèixer el servei i fomentar la cultura del diàleg.

Aquesta setmana el Servei de Mediació surt al carrer i aposta per estar tots els dies a diferents districtes de la ciutat per informar sobre el servei. Aquest dilluns ha començat a la plaça del Mercat de 10 a 12 i continuarà a la tarda a la plaça del Pi de Ca n’Oriac, dimarts a la Creu Alta, dimecres al mercat de Torre-romeu, dijous al mercat de Campoamor i el divendres a l’Eix Macià, per arribar al màxim als ciutadans.

S’establirà una carpa amb cadires perquè els ciutadans puguin asseure’s, ser escoltats i informats sobre el servei, que ofereix; mediació escolar, familiar, veïnal i comunitària. A més, la tinenta d’alcaldessa de Feminisme, Benestar animal i Participació, Marta Morell, ha explicat que se’ls podrà atendre si tenen algun tipus de problema que entra dins el servei de mediació que ofereix l’Ajuntament.

Aquest any s’han realitzat un total de 215 sol·licituds, de les quals s’han gestionat 182 expedients de mediació i el resultat ha estat “molt beneficiosa” ja que més del 70 per cent dels casos la resolució ha estat favorable. A més, s’han atès més de 500 usuaris i les problemàtiques més comunes han estat el soroll i discrepàncies veïnals, ha detallat la tècnica del servei de mediació Gemma Alonso. “Unes dos mil persones han sortit beneficiades dels acords entorn la mediació” ha explicat Alonso.

La mediació és una alternativa a la via judicial que pretén fomentar la cultura del diàleg. A partir de la mediadora, s’escolta les dues parts i es posa una solució sense passar per via judicial. “La gestió del conflicte és important, però s’han de fer accions divulgatives i formatives sobre el servei”, ha indicat Morell.

Servei Orientació a la Mediació

El Servei Orientació a la Mediació (SOM) està format per advocats mediadors i el seu principal objectiu és fomentar la mediació entre la ciutadania. “Hi ha ciutadans que venen pel seu propi peu, però moltes vegades es tracta de derivacions judicials”, ha explicat la membre de la comissió de Mediació i Resolució, Irene Sanagustín. “És molt més satisfactori que la judicialització i les relacions se suavitzen molt més” ha manifestat. La mediació és un servei públic i gratuït que es pot sol·licitar per telèfon, per Internet i a qualsevol de les oficines de Sabadell Atenció Ciutadana.

Foto portada: Irene Sanagustín i Marta Morell a la carpa del Servei de Mediació. Autor: Raquel Triano.

Comments are closed.