Demanen reprendre el Quart Cinturó fins a Sabadell

  • Generalitat i representants del Vallès demanen Foment que torni a convocar el caducat estudi informatiu.

  • Consens al tram Sabadell-Terrassa. Més difícil en el tram Sabadell-Granollers.

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Sant Vila (CiU), s’ha reunit aquest divendres amb diversos representants del Vallès Occidental. Sobre la taula, el nou impuls al Quart Cinturó, una infraestructura històrica però el tràmit de la qual ha quedat al calaix per caducitat. Els alcaldes de Sabadell i Terrassa i el govern català demanen reprendre la B-40, especialment en el tram on hi ha consens: Sabadell-Terrassa.

Per acabar el Quart Cinturó o B-40 resta construir el tram Olesa-Viladecavalls, amb les obres aturades. I sobretot el més complex: el que va des de Terrassa fins a Granollers, passant per Sabadell. Però especialment aquell entre Sabadell i Granollers, que passa per diversos indrets d’interès natural (el Parc Agrari, el bosc de Can Deu, el riu Ripoll, el torrent de Colobrers i molts altres espais naturals de Castellar, Palau-Solità i Plegamans, Caldes de Montbui, Lliçà d’Amunt i Granollers).

El ministeri de Foment va publicar l’estudi informatiu del tram l’any 2010 però ha caducat. Els opositors a la infraestructura, especialment la Campanya Contra el Quart Cinturó (CCQC), ho van considerar en el seu dia una victòria, ja que en temps de crisi veien poc viable tornar a començar el procediment per fer una infraestructura milionària que consideren antiqüada (més informació: ‘El Quart Cinturó camina cap al calaix‘).

Traçat Terrassa-Sabadell Quart CInturó
Traçat Terrassa-Sabadell del Quart CInturó. Font: Generalitat.

Però la Generalitat, acompanyada dels principals ajuntaments del Vallès, Sabadell i Terrassa, han demanat aquest divendres a Foment que consideri el Quart Cinturó una prioritat. En aquest sentit, reclamen al Ministeri que redactiu de nou un estudi informatiu i que, per tant, torni a començar la tramitació d’aquest tram. L’objectiu: que com a molt tard l’any 2017 comencin les obres en el tram on hi ha més consens, que és fins a Sabadell. La Generalitat considera que construir aquest tram ajudaria a descongestionar vies com la N-150, la C-58, o la B-124 (carretera de Castellar).

La reunió ha comptat amb la presència de diversos consistoris i agents socials i econòmics, com la patronal Cecot, el CIESC (Consell Intersectorial d’Empresaris de Sabadell i Comarca) o la plataforma Fem Vallès, entre altres.

CIESC i Via Vallès
Representants de FEM Vallès: Rosa Pons (CIESC) i Manel Larrosa (Via Vallès). Autor: J.d.A.

Segons ha assenyalat el govern català, hi ha consens amb el traçat proposat per Foment fins a Sabadell, afegint algunes mesures. Així que per optimitzar la via ja construida caldria acabar el tram Olesa-Viladecavalls i fer l’estudi entre Terrassa i Sabadell l’any vinent. Deixen per a més endavant el tram Sabadell-Granollers, pel qual consens és més difícil. El govern català assegura que vetllarà per trobar una fórmula d’acord en aquest tram.

Foto portada: representants institucionals a la trobada d’aquest divendres, entre ells, el conseller de Territori, Santi Vila, la presidenta del Consell Comarcal, Pepita Pedraza, l’alcalde de Terrassa, Jordi Ballart, i l’alcalde de Sabadell, Juan Carlos Sánchez. Autor: J.d.A.

2 Comments