L’edifici de la plaça Vallès recuperarà la seva funció educativa

  • Actualment l’edifici s’utilitza com a magatzem municipal i com a vestidor durant la festa Major.

  • L’equipament municipal obrirà de nou les seves portes per formar a infants i adolescents.

L’edifici de la plaça del Vallès mantindrà el seu vincle amb l’àmbit educatiu i social que ha caracteritzat aquest immoble, obra de l’arquitecte Gabriel Bracons, gairebé des de la seva construcció el 1956. Ha acollit a les seves aules l’activitat de l’escola Santa Gemma, que donava resposta a l’escolarització d’infants amb dificultats greus d’aprenentatge i a l’escola taller d’educació especial Xalest.

L’immoble es condicionarà per convertir-lo en la seu de dos projectes vinculats amb la formació d’infants i adolescents: el projecte MAPA (Mòdul d’atenció psicoeducativa per a adolescents) i el projecte UEC (Unitats d’escolarització compartida). Els dos projectes treballaran amb infants i joves que tenen necessitats específiques. Aquest nou ús educatiu és possible gràcies a un acord entre la Generalitat de Catalunya i l’ajuntament de Sabadell.

Què son els projectes MAPA i UEC?

El projecte MAPA (Mòduls d’Atenció Psicoeducativa per Adolescents) permet realitzar un seguiment constant de les realitats de determinats nois i noies i de les seves famílies podent abordar de forma immediata qualsevol situació de crisi, controlant qualsevol element desencadenant que podria generar un retrocés en la progressió tant terapèutica com de retrobada familiar i social dels joves atesos.

El projecte UEC (Unitat d’Escolarització Compartida) permet garantir l’atenció educativa necessària a l’alumnat amb necessitats educatives especials, derivades de la inadaptació al medi escolar en els centres que imparteixen Educació Secundària Obligatòria. De manera excepcional alguns d’aquests alumnes podran seguir part dels ensenyaments corresponents a aquesta etapa en aquestes unitats, on se’ls oferiran activitats específiques.

Foto portada: Edifici de la plaça del Vallès. Autor: David B.

Comments are closed.