Una terrassa, a la Rambla. Autora: Lucía Marín.

El Servei de Mediació ha atès més de 1.000 persones durant el 2024

El Servei de Mediació de l’Ajuntament de Sabadell va rebre 290 sol·licituds durant el 2024. Es tracta d’un mecanisme que té com a objectiu oferir resolucions pacífiques a conflictes majoritàriament veïnals. Aquesta setmana, coincidint amb el Dia Europeu de la Mediació, s’instal·laran carpes en diferents punts de la ciutat per informar sobre el servei.

Segons detallen fonts municipals, enguany s’han registrat un total de 290 sol·licituds i se n’han tancat 261 -el 62 per cent dels procediments han evolucionat de manera favorable-. En aquest sentit, el balanç és de 1.006 persones ateses i unes 3.000 beneficiades. L’Ajuntament atribueix l’augment dels casos atesos a la sensibilització sobre els beneficis que aporta la mediació. 

Problemes veïnals

Quant a la tipologia dels casos, el consistori apunta que el 70 per cent són d’àmbit veïnal. Les problemàtiques responen al soroll, molèsties dels animals de companyia, humitats, molèsties per arbres i plantes o dificultats de relació entre veïns. Els problemes familiars engloben un 15 per cent, pràcticament. El 12 per cent, inclou les comunitats de veïns, sobre aspectes com les quotes, la neteja i les obres. El percentatge restant representa les problemàtiques escolars.

Tot i que una gran quantitat de les sol·licituds venien directament de la ciutadania, la resta de les peticions provenen d’altres serveis municipals. Entre ells, la Policia Municipal, les oficines d’Acció Social, Urbanisme, Benestar Animal i les de Sabadell Atenció Ciutadana.

La ciutat comptarà durant la setmana del 20 al 23 de gener, de 10:30 a 12:30 hores amb diverses carpes informatives repartides per la ciutat. Dilluns al Mercat Central, dimarts al mercat ambulant de la Creu Alta i dijous al de Campoamor.

Foto de portada: Una terrassa, a la Rambla. Autora: Lucía Marín.

Els comentaris estan tancats