Els alcaldes volen canvis al carril Bus-VAO de la C-58

  • El carril d’alta ocupació de l’autopista no compleix les expectatives i els alcaldes volen millores.

  • Pel carril Bus-VAO de la C-58 només passen cinc vehicles per minut.

El Consell d’alcaldes i alcaldesses del Vallès Occidental ha demanat aquest dimarts a la Generalitat canvis al carril Bus-VAO de l’autopista C-58. EL carril, inaugurat a l’octubre de 2012, no està complint les seves expectatives.

Els alcaldes vallesans demanen al departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat que valori i estudiï possibilitats sobre el carril i per reduir els embussos de trànsit a la C-58, tant a l’entrada i sortida de l’autovia com a altres punts.

El mes d’octubre de 2012, després de diversos anys en obres, va entrar en funcionament el carril Bus-VAO de la C-58 entre Ripollet i l’avinguda Meridiana de Barcelona. L’objectiu era reduïr embussos especialment a les hores punta i també potenciar el transport públic. Els estudis preveien que passarien cada dia uns 7.500 vehicles diaris (dels 150.000 que circulen per l’autopista cada dia). Les condicions eren ser transport públic, tenir un cotxe ecològic o tenir més de dos ocupants dins el vehicle.

Carril BUS-VAO
Carril Bus-VAO, de la C-58, fa uns mesos.

Però en un primer moment només hi passaven 2.000 vehicles al dia. Aquest fet va obligar la Generalitat a flexibilitzar les condicions sis mesos després. I qualsevol vehicle amb dos ocupants ja podia anar pel carril. Però tampoc ha suposat cap revulsiu, ja que ara passen 4.600 vehicles al dia pel carril. Lluny dels 7.500 previstos. Els embussos en hores punta per entrar i sortir de Barcelona es mantenen, en canvi.

Els alcaldes volen que s’estudiïn alternatives per potenciar aquesta via, pagada per fons europeus i que ha costat uns 80 milions d’euros.

Més de 5.200 sense una alimentació garantida

El consell d’alcaldes també ha demanat a la conselleria d’Ensenyament de la Generalitat que aporti 2,6 milions d’euros adicionals per a beques de menjador. El departament va aprovar una dotació de 3,6 milions. Per la seva part, els ajuntaments vallesans han aportat 2,1 milions però per arribar als 8,3 milions necessaris per satisfer les peticions de beca menjador, caldria que el departament d’Ensenyament faci una dotació adicional de 2,6 milions. Al Vallès Occidental hi ha més de 5.200 infants les famílies dels quals no poden garantir un àpat equilibrat al dia.

Per la reindustrialització

D’altra banda, el consell d’alcaldes també ha aprovat una declaració a favor de la reindustrialització de la comarca. Recorda que el Vallès Occidental és la primera zona industrial d’Espanya, amb un Producte Interior Brut superior a Malta o Xipre, i té importants agents socials, educatius i econòmics al seu entorn.

Foto portada: l’alcalde de Sabadell, J.C.Sánchez, la presidenta del Consell Comarcal, Pepita Pedraza, i l’alcalde de Terrassa, Jordi Ballart. Autor: CCVOC.

Comments are closed.