La Nit de Compres enceta la temporada comercial nadalenca

  • Una norantena de negocis comercials s’apunten a la Nit de Compres del Centre.

  • Malgrat les baixes temperatures, els comerciants asseguren que l’afluència de públic ha estat molt positiva.

Més esponjada en el Centre que la primera edició i amb la temporada nadalenca a l’horitzó, Comerç Centre ha celebrat aquest dissabte la segona Shopping Night d’aquesta àrea comercial, l’anomenada Nit de Compres. En aquesta ocasió, prop de 90 comerços han obert fins la mitjanit, amb molts clients i ciutadans voltant pel Centre malgrat les baixes temperatures.

Poc després de les 21 hores, el termòmetre del Passeig marcava només 5 graus i molt probablement la sensació tèrmica era bastant inferior. Així que la beguda més venuda durant la Nit de Compres ha estat la xocolata calenta. Però malgrat el fred el tràfec de ciutadans era prou elevat. La segona Nit de Compres s’ha celebrat en un ambient més nadalenc i familiar, amb les compres i regals a l’horitzó, i també de forma més esponjada que la primera edició, el mes de maig. En aquest cas, amb el Passeig Manresa sense obres i asfaltat, diversos comerços han obert portes fins la mitjanit també en aquesta zona, amb actuacions musicals a la plaça de l’Àngel, val a dir que amb poc seguiment.


Podeu veure les imatges, també a l’àlbum de Flickr ‘Nit de Compres 30N

Al Passeig, la pista de gel i la fira de Santa Llúcia han donat el caliu nadalenc necessari, amb molt públic especialment a la pista. I a tocar de la plaça del Doctor Robert i Rambla avall fins el carrer de Riego és on s’han instal·lat les carpes dels comerços participants i alguns espectacles i tallers, com un taller de maquillatge, música o el molt seguit taller de Swing, a l’alçada del carrer Lacy, sempre ple de gent i balladors. Alguns comerços han optat per l’animació musical, fins i tot amb un DJ dins la botiga, i altres per ofertes i descomptes per a l’ocasió (5, 10, 15 i fins a 20 per cent) amb més o menys màrqueting i promoció.

La Rambla com a aparador

En qualsevol cas, l’objectiu ha estat donar-se a conéixer i deixar clara la vitalitat comercial del centre de la ciutat, pensant en la Rambla i el seu entorn com un gran aparador de ciutat i tenint en compte que les previsions per aquesta campanya comercial apunten a un lleu repunt del consum i algunes alegries més que en edicions anteriors.

Més optimisme s’ha respirat al carrer, i no han estat poques les persones que pujaven o baixaven la Rambla carregades de bosses.

Foto portada: un ciutadà, observant figures nadalenques en forma de xocolata, a la Rambla. Autor: J.d.A.

Comments are closed.