La plaça de Montserrat Roig i del Mestre Planas quedaran unides al fer per a vianants el carrer Calvet d’Estrella. Per altra banda, la plaça d’Indíbil i Mandoni guanyarà espai al tallar-se al trànsit part del carrer Buxeda.
Segons ha explicat darrerament el consistori, les places de Montserrat Roig i del Mestre Planas del barri de l’Eixample quedaran unides en un únic i gran àmbit pacificat, essent la plaça més gran del barri de l’Eixample. La proposta que l’Ajuntament ha presentat als veïns pretén transformar l’espai i guanyar metres per a les persones d’una forma ràpida i amb pocs recursos econòmics, una proposta que ha estat acceptada pels membres de l’entitat veïnal. Amb aquesta intervenció el carrer de Calvet d’Estrella passarà a ser de vianants entre l’avinguda de Barberà i el carrer de Fra Luis de León. En una primera fase es tallarà el tram del carrer de Calvet d’Estrella amb jardineres i pilons i es mantindrà un passadís perquè els veïns puguin accedir al gual existent. En fases posteriors es tindran en compte millores en la urbanització per augmentar la qualitat de l’espai públic i la millora de la mobilitat.
D’altra banda el carrer de Buxeda quedarà tallat al trànsit motoritzat entre la carretera de Barcelona i el carrer de Sant Sebastià. Així la plaça d’Indíbil i Mandoni es podrà ampliar amb l’espai lliure d’aquest tram del carrer de Buxeda. En una primera fase es col·locaran jardineres a l’entrada del carrer i barreres de protecció a la intersecció amb la carretera de Barcelona per ordenar o limitar el pas de vehicles. En funció del resultat d’aquesta primera actuació, en una segona fase es preveu fer un pas de vianants elevat a la cruïlla del carrer de Sant Sebastià per millorar la mobilitat dels vianants i fer més evident que s’està entrant en un espai on el vehicle no té la prioritat.
El regidor d’Espai Públic, Xavier Guerrero (ERC), ha assegurat que “aquestes actuacions són un exemple de la transformació que estem fent a la ciutat, que persegueixen un gran objectiu: millorar la qualitat de vida de la nostra gent. I ho fem com ho fan les ciutats modernes, és a dir, guanyant els espais del cotxe per a les persones. Perquè tots som vianants i només una minoria som també conductors”.