Nou acte de protesta contra la piscina d’onades; aquesta, amb un aire molt més sarcàstic. L’associació Mercatroc, una entitat que promou hàbits mediambientals sostenibles, ha fet una crida a les xarxes socials per rodar un videoclip a la llera del riu Ripoll. La finalitat? Evidenciar el “poc sentit” que té fer aquest equipament i difondre “aquesta idea descabellada” per tot el territori, més enllà de Sabadell i tot, en paraules d’una de les seves representants, Ariadna Albereda.
L’actual equip de govern (PSC i la regidora Marta Morell) vol alçar una piscina d’onades artificials, batejada com a Sabadell SurfCity, al riu Ripoll (més info: ‘Projecten una piscina d’onades per practicar surf al costat de la Bassa‘). Una de les majors oposicions l’articula la Plataforma En Defensa del Riu Ripoll i, en paral·lel, s’hi van sumant detractors. Els darrers: Mercatroc, una associació que promou el reciclatge i altres accions anuals per intentar esmorteir el cop del canvi climàtic a la plaça de La Creu Alta.
Aquest dissabte al matí han començat a rodar un videoclip que fa una paròdia de la SurfCity: camises hawaianes, ukeleles, collarets de flors i taules de planxar per taules de surf han volgut indicar que tot això està fora de context. Tot plegat ha estat una autèntica ‘performance’. Una de les participants i membre de Mercatroc, qui ha promogut aquesta iniciativa, Ariadna Albereda, apunta que la idea inicial era molt més simple i estava pensada en petit comitè, però que arran de les xarxes socials cada vegada han sumat més forces i, de fet, la productora Filigrana els ha ofert encarregar-se de la part tècnica del videoclip Al Ripoll no! Surf sí. Al Ripoll no!.
La convocatòria per començar a gravar els primers plans era a les 10h a la fàbrica Nois Boixons i està previst que acabi amb un vermut i pica-pica popular a la una del migdia. De fet, és aquest aire distès el que els caracteritza.
“Està bé queixar-se, però tampoc cal estar amargat tot el dia queixant-nos de coses. Ho podem fer ‘divertidament’. A més, volíem anar a un públic que no se n’assabentés. Hi ha gent que encara no ho sap i molta gent ens ha preguntat si lo de SurfCity anava de debò”, apunta Ariadna Albereda.
Tan aviat com el videoclip estigui acabat el penjaran a les xarxes socials per fer difusió d’aquest projecte i posar-lo en evidència. La intenció és que SurfCity arribi fins a l’APM de TV3 perquè “tot Catalunya sàpiga què es vol fer al Ripoll”, tal com ha avançat Ariadna Albereda.
Foto portada: ‘performance’ per criticar el projecte SurfCity. Autora: J. Ramon.