La Ronda Oest, oficialment C-58C, entre Ca n'Oriac i Can Llong. Autor: ACN.

La B-40 retiraria 13.000 vehicles diaris de la ciutat, segons un estudi encarregat per la Cambra

La Cambra de Sabadell ho té clar. Considera “prioritària” la construcció de la Ronda Nord entre Sabadell i Terrassa. També la B-40 fins a Granollers. Així ho ha comunicat Ramon Alberich, president de l’entitat, durant la presentació d’un estudi sobre els efectes econòmics, socials i ambientals de la B-40, encarregat a l’Institut Ostrom. Segons ha conclós l’informe, la infraestructura tindria un impacte positiu en el PIB de la comarca, escurçaria el temps de viatge interurbà i retiraria uns 13.000 vehicles diaris del nucli urbà de la ciutat. Per contra, detecta que podria generar més contaminació i soroll.

“En tots els casos en els quals s’han construït infraestructures equivalents s’ha produït clarament un augment de la facturació i de la productivitat de les empreses de la zona, especialment es destaca en entorns industrials”, ha declarat Pau Vila, director de l’Institut Ostrom. En aquest sentit, l’estudi presentat aquest dijous a la Cambra calcula que la B-40 faria augmentar de manera significativa el PIB del Vallès. En concret, parla d’un creixement de l’1,5 per cent a curt termini i d’un 4,2 per cent a llarg termini. També indica que es podria reduir la desocupació de la comarca.

Foto portada: la B-40, al seu pas per Terrassa.
La B-40, al seu pas per Terrassa.

Entre les diferents conclusions que s’extreuen de l’informe, Vila ha ressaltat que la posada en marxa d’una via com la B-40 permetria descongestionar el trànsit de la ciutat. En total, segons preveu l’institut, es retirarien com a mínim 13.000 vehicles diaris del nucli urbà que actualment creuen el municipi per agafar l’autopista.

Demanen que no passi per l’avinguda de les Palmeres

Pel que fa al traçat de la via, Alberich ha matisat que no ha de passar en cap cas per l’avinguda de les Palmeres. És un dels traçats que s’havia plantejat l’administració històricament. “Estaríem reproduint errors que ja coneixem”, diu el president en referència a les rondes de Barcelona. Cal destacar que l’estudi també detecta que la B-40 podria generar repercussions negatives en termes de contaminació i soroll. Com a solució a això, proposen mesures com la construcció de més espais verds, la reducció dels màxims de velocitat per les nits o la instal·lació de pantalles acústiques.

La Cambra ha instat a les administracions a parlar d’aspectes que consideren clau com el traçat, el nombre de carrils o la vinculació que tindria a la xarxa local de carreteres; així com a millorar altres infraestructures com la xarxa de Ferrocarrils o Rodalies.

Foto de portada: la Ronda Oest, oficialment C-58C, entre Ca n’Oriac i Can Llong. Autor: ACN.

Comments are closed.