Foto portada: andana de l'estació Sabadell Parc del Nord, inici i final de la línia S2. Autor: FGC / X (Twitter).

El Govern encarregarà un estudi per fer un nou túnel de FGC entre Sant Cugat i Barcelona

La consellera de Territori, Ester Capella, ha explicat aquest divendres que la Generalitat encarregarà en els propers mesos la redacció de l’estudi informatiu per a la construcció d’un segon túnel de Ferrocarrils entre el Vallès i Barcelona, que enllaçaria Sant Cugat del Vallès i la capital catalana, i permetria donar resposta a la futura demanda davant la “saturació” de l’actual infraestructura.

En una conferència al Cercle d’Infraestructures, la consellera ha comentat que l’obra tindria un cost de 900 milions d’euros i permetria reduir en uns 15 minuts del trajecte entre Sabadell i Terrassa i la capital catalana. Les dues opcions més probables són un túnel que arribi a Plaça Catalunya o fins a Arc del Triomf passant per la plaça de Lesseps.

La consellera també ha explicat que l’estudi tindrà un cost d’uns dos milions d’euros i que entre els terminis de licitació, adjudicació, redacció i aprovació tindran uns terminis “no inferiors a dos anys”. El projecte també inclouria una nou intercanviador ferroviari al centre de Barcelona amb FGC, Metro i Rodalies, el que suposarà una “nova porta d’entrada” a la capital catalana des del Vallès, segons ha destacat la titular de Territori.

A banda de reduir el temps de viatge en uns quart d’hora, l’obra suposaria multiplicar per 2,5 la capacitat actual de transport i passar de de 60 a 150 milions de viatgers anuals. Segons el Govern reformar les estacions urbanes com Provença o Gràcia per donar cabuda a més trens o eixamplar les andanes tindria uns costos “desorbitats”.

“Poc marge de millora”

La línia actual es va dissenyar fa més d’un segle i té un traçat sinuós que uneix les dues capitals del Vallès amb Barcelona a través de Sant Cugat. Amb l’entrada dels 15 nous trens, el traçat actual ja ha assolit la màxima capacitat que pot absorbir, amb 32 trens per hora.”Té poc marge de millora”, assegura Capella. L’ocupació mitjana dels trens en hora punta del matí, entre set i vuit, se situa al voltant del 80 per cent.

Cercle d’Infraestructures

La consellera ha fet aquest anunci en una conferència al Cercle d’Infraestructures amb la presència de la majoria de càrrecs del Departament i president d’empreses públiques, i el president de l’entitat organitzadora, l’exconseller Santi Vila, i del president del Port de Barcelona, Lluís Salvadó. Capella ha fet un repàs de les principals actuacions de la conselleria, tant en matèria d’infraestructures i mobilitat com d’habitatge.

Foto portada: andana de l’estació Sabadell Parc del Nord, inici i final de la línia S2. Autor: FGC / X (Twitter).

Comments are closed.