Renfe preveu alteracions aquest dilluns en el servei de les línies R1/RG1, R3, R4 i R7, segons el pla de transport pactat aquest diumenge amb el Govern, l’Ajuntament i Adif arran de les incidències provocades pel robatori de coure. Es reforçarà tant el Metro com els Ferrocarrils de la Generalitat. En tot cas, però, l’avaria va per llarg i el Govern català preveu que es pugui arrossegar durant dos mesos pel que fa a la línia 4, la que travessa Sabadell.
A la línia R4 Nord, els trens que vagin des de Manresa, Terrassa, Sabadell, Barberà, Cerdanyola o Montcada acabaran a Fabra i Puig. Des de Manresa només en circularan un terç dels habituals en hora punta i un 75 per cent la resta del dia, amb els viatgers encoratjats a agafar FGC a Manresa, Terrassa i Sabadell, i l’R2 a Montcada. L’R4 Sud circularà fins a l’Hospitalet de Llobregat. A l’R3, el servei serà entre Puigcerdà i Montcada Ripollet, amb dos trens per hora i sentit i busos fins a Sagrera Meridiana.
A l’R7, els viatgers hauran d’agafar l’R4 fins a Cerdanyola i des d’allà bus a la UAB. Segons les previsions de Renfe, circularan “sense afectacions” les línies R2, R8, R11 i els regionals del sud. Com ja ha passat aquest diumenge, estaran sense servei les estacions de Plaça Catalunya i Arc de Triomf. El dispositiu de transport alternatiu preveu 22 busos per connectar Montcada Ripollet amb Sagrera Meridiana.
FGC circularà a màxima capacitat dilluns
El servei de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) circularà a la seva “màxima capacitat” en les línies del Vallès a partir de dilluns mentre hi hagi una elevada afluència de passatgers arran de la situació a Rodalies, segons han informat fonts de Territori a l’ACN. En concret, les línies del Vallès funcionaran amb l’horari d’hora punta, amb trens cada 2,5 minuts a Sant Cugat i cada 5 minuts a Terrassa i Sabadell, més enllà de la franja habitual, que és d’entre 7.30 hores i 9.30 hores. Així, es vol atendre l’augment de demanda previst.
Així mateix, FGC reforçarà el personal a les estacions de Sabadell Nord, Terrassa Estació del Nord i Martorell Central per millorar la fluïdesa en els accessos a estacions i andanes i per donar assessorament als usuaris.
La línia R4 pot trigar dos mesos a recuperar la normalitat
El Govern avisa que l’avaria a Montcada és “estructural” i les reparacions per recuperar la normalitat a l’R3 i l’R4 poden durar dos mesos. El Govern ha assegurat que els tècnics d’Adif han determinat que l’avaria pel robatori ha provocat danys estructurals. “L’enclavament ha sigut destruït i trigaran dos mesos aproximadament a recuperar-lo”, ha afirmat el director general Marc Sanglas. Tenint en compte el grau d’afectació, la Generalitat ha considerat que el pla de mobilitat proposat per Renfe, amb 22 busos que uneixen Montcada amb la Sagrera, és “insuficient” i ha demanat una auditoria independent sobre l’incident per assegurar que s’havien pres les mesures necessàries per evitar un curtcircuit generalitzat. “No entenem que si la incidència s’ha produït a Montcada Bifurcació, com és que les afectacions s’han produït al Clot i a Sagrera?”, s’ha preguntat el secretari de Mobilitat, Marc Sanglas, després de la reunió d’urgència amb l’Ajuntament, Renfe i Adif d’aquest diumenge.
Com ja ha passat aquest diumenge, estaran sense servei les estacions de Plaça Catalunya i Arc de Triomf. El dispositiu de transport alternatiu preveu 22 busos per connectar Montcada Ripollet amb Sagrera Meridiana.
Foto portada: vagons de la línia 4 de Rodalies passant per Can Llong, al maig de 2021. Autor: J.d.A.