La mobilitat al Vallès, a debat per la Fundació Bosch i Cardellach

La mobilitat al Vallès centrarà les set sessions impulsades per la Fundació Bosch i Cardellach en el pròxim mes i mig. El ‘Curs sobre l’evolució de transport al Vallès (s.XIX i XX)’ oferirà la visió al respecte de catedràtics, arquitectes, historiadors i directius d’empreses de transports. La primera xerrada serà aquest dimecres i se centrarà en els orígens de les carreteres interurbanes, mentre que l’última serà el 30 de novembre i posarà la vista en el futur.

La Fundació Bosch i Cardellach impulsa cada any una jornada de conferències centrada en un tema concret i aquest cop serà sobre la mobilitat urbana i interurbana al Vallès. La vicedirectora de l’entitat, Glòria Dalmau, apunta que és la primera vegada que se centren en aquesta qüestió i considera que en el context actual és un tema molt important per reflexionar. És per això que hi intervindran catedràtics d’Història Econòmica, com Pere Pascual, el CEO de Moventia, Josep Maria Martí, l’empresa de transports Sagalés o l’arquitecte sabadellenc i exregidor d’Urbanisme entre 1979-1987, Manel Larrosa.

“El transport ens ha modificat la vida a tots. Sense el transport no podríem anar a treballar a Barcelona ni fer la meitat de coses que estem acostumats a fer. I el Vallès és un nus de transports i comunicacions: tenim la B-30, la C-58, l’AP-7… Cal abordar aquesta qüestió ja. És un repte de futur. Som un dels pocs municipis metropolitans que no tenim un sistema de rondes i, en conseqüència, hem de travessar tot Sabadell per anar a Castellar”, insisteix Glòria Dalmau.

La qüestió de les rondes, com la Ronda Nord, s’abordarà en la penúltima sessió, el 23 de novembre, i anirà a càrrec de Manel Larrosa. Totes les xerrades es faran a la seu de la Fundació de Bosch i Cardellach de manera gratuïta a les set del vespre.

Foto portada: Gran Via. Autor: David B.

Comments are closed.