Foto portada: un autobús al carrer de Pi i Margall, a La Creu Alta. Autora: Alba Garcia.

La ciutadania puntua amb un notable el servei de bus

Aquest dimarts, el tinent d’alcaldessa Jesús Rodríguez, juntament amb el president del TUS, Paco López, i el gerent, Xavier Cañadas, han presentat les xifres del servei d’autobús urbà de Sabadell durant l’any 2021, així com l’enquesta de satisfacció entre els usuaris. La ciutadania de Sabadell puntua amb una nota de 7,81 sobre 10 el servei prestat. A més, els números presenten millores en gairebé totes les estadístiques respecte a l’any 2020, a causa de la pandèmia. El nombre de persones que han utilitzat el servei d’autobús ha incrementat en un 26,5 per cent en relació amb el 2020, sumant un total de 10,6 milions d’usuaris. Així doncs, a finals de 2021, es va registrar una demanda d’usuaris entre el 80 i 85 per cent prèvia a la pandèmia. 

El servei d’autobús urbà de Sabadell està en procés de recuperació de les dades prèvies a la pandèmia. L’objectiu, segons Cañadas, és tancar l’any 2022 amb una xifra de 12 milions d’usuaris, per consolidar la recuperació. De moment, les xifres del 2021 pel que fa a persones usuàries es troba encara lluny d’aquesta xifra, perquè cau un 23,4 per cent respecte a l’any 2019. La mitjana d’usuaris durant els dies feiners el 2021 ha estat de 37.000 persones, tot i que actualment, tal com explica el gerent de TUS, es troba en 45.000. Per això, si les restriccions ho permeten, la finalitat del servei és que les xifres 2022 siguin més positives.  

“A Sabadell dins de la desgràcia que ha suposat la pandèmia, hem intentat resoldre els problemes. La predisposició dels tècnics municipals i l’Ajuntament per poder prendre mesures molt ràpides ha estat clau. En aquests dos anys hem tingut predisposició per prendre mesures en termes d’higiene i seguretat, i per això la recuperació ha sigut més alta i ràpida”, ha declarat Paco López.

Un dels punts més destacables durant del balanç de les estadístiques ha estat l’enquesta de satisfacció dels usuaris. La mostra de l’enquesta ha comptat amb la participació de 1.208 persones. La valoració global respecte al servei ha estat de 7,81 punts sobre 10. A més, un 94 per cent dels usuaris considera que les mesures d’higiene són suficients, adequades o excel·lents, per la qual cosa la gran majoria considera segur viatjar amb transport públic. “Considerem que en aquest context, són xifres molt bones i representen la confiança dels usuaris”, ha sentenciat Xavier Cañadas. Els aspectes millor valorats han estat l’accessibilitat dels vehicles i el recorregut de les línies. En canvi, els pitjors valorats són la freqüència de pas i el servei d’informació. 

“Amb el fons europeu Next Generation hi haurà una millora significativa quant a la informació que es proporcionarà als usuaris en temps real, tant a les parades, als vehicles i al web”, asseguren.

En termes de títols de transport, el més usat durant el 2021 ha sigut la T-10 de TUS, que acumula un 23,3 per cent del total. Amb el canvi tarifari que es va realitzar abans de la pandèmia, en segon lloc es troba el títol de transport de l’Àrea Metropolitana de Barcelona, T-Usual. 

Amb l’objectiu de fer més ecològic el servei, l’Ajuntament ha comprat recentment set vehicles híbrids i sis elèctrics. A més, també es volen fer obres d’adaptació de les cotxeres i la infraestructura de recàrrega per a autobusos elèctrics. Paral·lelament, s’adquiriran 50 panells d’informació per a les parades i es renovaran els sistemes web i app.

Les línies amb més afluència

Les línies més utilitzades pels ciutadans de Sabadell han estat la L1, L2 i L3, que comprenen l’eix central. D’altra banda, l’increment més notable en relació amb l’any anterior ha estat la L44, amb un augment superior al 38 per cent. A més, la línia 15, que passa pel Complex Esportiu de Sant Oleguer, ha experimentat un creixement alt també degut al centre de vacunació massiva que es va instal·lar a la Pista Coberta d’Atletisme, així com la recuperació esportiva de la zona.

Foto portada: un autobús al carrer de Pi i Margall, a La Creu Alta. Autora: Alba Garcia.

Comments are closed.