Foto portada: andana de l'estació Sabadell Parc del Nord, inici i final de la línia S2. Autor: FGC / X (Twitter).

Octubre de rècord a la línia vallesana de Ferrocarrils

Octubre de rècord a les línies Barcelona Vallès de Ferrocarrils de la Generalitat. L’S1 i l’S2, que connecten Terrassa i Sabadell amb la capital catalana, han acumulat un total de set milions de validacions en tan sols un mes. Es tracta d’un creixement que s’ha produït també a les línies de Lleida i el Baix Llobregat, on s’han registrat també màxims històrics.

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) va assolir un rècord històric de viatges en un mes amb prop de 10 milions de validacions a l’octubre. Segons ha informat aquest dilluns en un comunicat, suposa un 8,5 per cent més que l’anterior màxim, que es va produir a l’octubre de 2019 amb 9.066.928.

En el desè mes de l’any d’enguany es van assolir 9.840.024 de viatges, impulsats pels rècords a la línies Barcelona-Vallès, amb 7.102.336 expedicions, i Llobregat-Anoia, amb 2.737.688. D’altra banda, la línia Lleida-La Pobla, que va començar a operar FGC el 2016, va sumar fins a l’octubre 374.363 validacions, uns 2.000 viatges més que el total de registres de 2023 (372.229) i un 21,1 per cent interanual més.

PUBLICITAT

PUBLICITAT

De fet, la demanda a les dues xarxes metropolitanes de FGC entre els mesos de gener i octubre va ser de 80.195.644 de validacions, un 7,4 per cent més que en el mateix període de l’any passat (74.649.269). Concretament, a la línia Llobregat-Anoia l’increment va ser d’un 10,9 per cent i a la vallesana, la més utilitzada, d’un 6,1 per cent.

L’empresa de transport públic recorda que el 2023 es va tancar amb prop de 91.000.000 de validacions a les línies metropolitanes, una dada que “igualava pràcticament” la demanada que hi havia hagut el 2019. El president de FGC, Carles Ruiz, pronostica que enguany se “superaran molt probablement el nombre de viatges del 2023, any en què Ferrocarrils ja va recuperar pràcticament tota la demanda prèvia a la pandèmia”.

Foto portada: andana de l’estació Sabadell Parc del Nord, inici i final de la línia S2. Autor: FGC / X (Twitter).

Els comentaris estan tancats