Foto portada: l'estació dels FGC de Vollpelleres. Autor: cedida.

Els 4 projectes de l’acord dels 900 milions d’euros que afecten Sabadell

FES-TE SUBSCRIPTOR!

Si t’agrada iSabadell, ajuda’ns a créixer i fes-te SUBSCRIPTOR. A més, tindràs avantatges exclusius.

Consulta AQUÍ els avantatges i FES-TE SUBSCRIPTOR ARA, AQUÍ.

—————————————————————————–

  • L’intercanviador de tren escurçarà el trajecte entre Sabadell i Rubí, Mollet o Granollers.
  • L’Estat pagarà la remodelació de l’eix de l’AP-7 i la B-30 al seu pas per Barberà i Cerdanyola.

La setmana passada els titulars se’ls va endur el protocol d’intencions, que ha de ser conveni en quatre mesos, sobre la B-40 o Ronda Nord. Aquesta setmana els titulars se’ls endú el compromís de l’Estat per transferir a les Generalitat 914 milions d’euros per infraestructures. Cada obra tindrà el seu camí i no serà curt. Però algunes afecten, de forma directament o indirecta, Sabadell i la seva àrea d’influència. Les repassem en aquesta informació.

La consellera de Territori, Ester Capella, va signar fa uns dies el protocol que permetrà que Catalunya rebi 914 milions associats a les encomanes de gestió per executar obres de millora.

Entre altres actuacions, el protocol preveu actuacions per millorar les connexions entre les autopistes estatals ara sense peatge AP-2 i AP-7. L’Estat transferirà 250 milions per millorar els accessos i construir alguns de nous. Hi ha tot de projectes a Girona, Maçanet de la Selva, la Roca del Vallès, Montmeló o Vilafranca del Penedès però en aquest paquet diverses obres afecten l’entorn de Sabadell.

  • Es preveu remodelar l’enllaç entre la N-150 i la C-58 en direcció a Tarragona, a l’alçada de Barberà (abans del Baricentro).
  • En la mateixa línia es preveu remodelar l’enllaç entre la B-30 (el lateral de l’AP-7) i la C-58 també en direcció a Barcelona.
  • La Generalitat preveu una millora de la B-30 al seu pas per Cerdanyola del Vallès.

Això pel que fa a carreteres, a banda de l’acord sobre la Ronda Nord Sabadell-Terrassa o B-40, que va en un protocol al marge. Però d’altra banda, hi ha un projecte ferroviari que també afecta l’àmbit de Sabadell

  • Es preveu la construcció d’un intercanviador a l’estació de Volpelleres de la línia de Sabadell dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya amb l’estació Sant Cugat Coll Favà de la línia R8 de Rodalies. Tot per passar de FGC a la línia R8 de Rodalies (la freqüència és baixa, un tren a l’hora) sense tantes dificultats com ara. Caldrà ampliar andanes i fer accessos nous perquè les estacions no es toquen directament i ara per ara cal caminar 10 minuts per anar d’una a una altra. És a dir, que ningú pensi que passarà com a la plaça d’Espanya de Sabadell, on es passa de FGC a la línia 4 de Rodalies de forma immediata. El lobbi vallesà Fem Vallès demana una solució provisional centrada sobretot en salvar les alçades diferents a partir d’ascensors. Això sí, duplicant la freqüència per tenir un convoi cada 30 minuts. Fem Vallès estan convençuts que hi haurà viatgers. Consideren que les ampliacions de les estacions i les andanes cauran com fruita madura un cop funcioni l’intercanviador. I és que podria ser un primer germen de connexions metropolitanes sense passar per Barcelona per anar, per exemple, de Sabadell, Sant Quirze o l’UAB a Santa Perpètua de Mogoda, Mollet o Granollers sense passar per l’eix de Montcada.

Els acords preveuen un altre intercanviador que, en aquest cas, afecta la línia Terrassa dels FGC i també a la línia R8 de Rodalies. Es formaria entre les estacions Hospital General dels FGC i Rubí de la R8 de Rodalies.

Foto portada: l’estació dels FGC de Vollpelleres. Autor: cedida.

Comments are closed.