Foto portada: el pont de la carretera de Castellar, el 8 de novembre de 2022. Autor: Izan Vizuete.

Territori planteja dos corredors de bus ràpid: Sabadell-Terrassa i Sabadell-Castellar

La Generalitat ha anunciat la inversió de 67 milions d’euros en la posada en marxa de sis corredors bus ràpid fins al 2025 en municipis del mateix sistema urbà amb alts nivells de congestió viària. Territori espera que els carrils busos permetin estalviar dos milions d’hores anuals als usuaris, treure un milió de vehicles l’any i incrementar un 15 per cent de la demanda de l’autobús, fins als 12 milions d’usuaris anuals. El primer del eixos que estarà operatiu és Castelldefels-Cornellà a partir del segon trimestre. Els cinc restants ho faran el 2025.

D’aquests cinc eixos que s’han de posar en marxa en tres anys, dos afecten Sabadell. Són els següents:

  • Entre Sabadell i Castellar del Vallès, es farà un carril bus a la B-124, amb un carril bus entre el polígon La Llanera i Sabadell i entre el polígon Pla de Bruguera i la rotonda de Tolosa de Castellar del Vallès. En aquest cas, la via aglutina 29.000 vehicles diaris, constarà d’un tram de cinc quilòmetres i 12,5 milions d’inversió. 
  • Entre Terrassa i Sabadell es disposarà un tram d’11,6 quilòmetres (9,1 milions) a l’N-150, que és l’eix principal que connecta les dues ciutats i registra 24.000 vehicles per dia. L’actuació en la infraestructura es concentrarà al tram interurbà d’1,2 quilòmetres entre la rodona d’accés a l’Hospital de Terrassa i la rotonda d’accés al complex Egara dels Mossos d’Esquadra.

El conseller de Territori, el sabadellenc Juli Fernández, ha assegurat que és el primer cop que la Generalitat intervé sobre les infraestructures perquè el bus interurbà “sigui la solució més fàcil i prioritària” i amb l’objectiu de reduir les emissions, fins a les 3.000 tones de CO2 en el cas d’aquestes sis actuacions. A més, ha destacat que pot suposar fins a un increment de la demanda de 12 milions d’usuaris anuals. Segons Fernández, aquests corredors suposaran una “opció alternativa real al transport privat” tenint en compte que a més s’incorporaran itineraris en bici i a peu. Les obres es finançaran amb els fons europeus Next Generation.

Foto portada: el pont de la carretera de Castellar, el 8 de novembre de 2022. Autor: Izan Vizuete.

Comments are closed.