La TUS supera els 14 milions de viatgers al 2023: rècord en el que va de segle XXI

A falta d’uns dies encara per acabar l’any, el servei de bus urbà de Sabadell, que gestiona la cooperativa Transports Urbans de Sabadell (TUS), ha superat els 14 milions de viatgers. Són xifres sense parangó ja que superen els fins ara rècord de l’any 2019, quan va tenir 13,87 milions de viatgers.

La pandèmia va significar una sotregada sense precedents per al transport públic. Anava a velocitat de creuer (tant la TUS com els Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya o la pròpia RENFE) fins l’any 2019, quan la TUS va tenir 13,87 milions de viatgers. Però l’any 2020 va col·lapsar primer a causa de l’estat d’alarma i el confinament, després per la reducció d’aforaments i freqüències i també per una certa desconfiança psicològica dels usuaris.

Però allò ja queda lluny. Tres anys i mig després del pitjor de la pandèmia, les xifres tornen a ser més que positives. La TUS ha superat els 14 milions de viatgers aquest any, a falta encara d’alguns dies. És una xifra que enllaça amb la dècada preCovid. Però superant-la, en tot cas. En aquesta ocasió l’empresa de busos ho ha volgut celebrat i han lliurat un reconeixement simbòlic a una jove usuària a la plaça Farell de Ca n’Oriac, en el benentès que és la passatgera 14 milions.

Segons informen fonts municipals, en els últims mesos de l’any la TUS està portant cada dia més de 60.000 usuaris els dies feines, tot un rècord.

Inversió municipal

L’Ajuntament assegura que continuarà potenciant el servei de bus a la ciutat. Així es destinaran prop de 21 milions d’euros a millorar la flota de vehicles i els serveis als viatgers. Es compraran 25 busos de baixes emissions (híbrids o elèctrics) i es preveu augmentar la freqüència de les línies 5 i 55, que creixen en usuaris. S’instal·laran millores en les pantalles dels vehicles, marquesines i pals de parada i una central de càrrega elèctrica a les cotxeres del Passeig Comerç.

Foto portada: un bus de la TUS, en una imatge d’arxiu. Autor: J.d.A.

Comments are closed.