Reaccions a la voluntat de reprendre del Quart Cinturó

Després de la petició del departament de Territori i Sostenibilitat i alguns ajuntaments de la comarca, entre ells els de Terrassa i Sabadell per desencallar el Quart Cinturó entre les capitals vallesanes, la campanya Contra el Quart Cinturó assegura que l’acord anunciat pel conseller Santi Vila no té consens.

La Campanya Contra el Quart Cinturó, que ha liderat l’oposició al projecte des de fa dècades, assegura que el Quart Cinturó o B-40, no és una via adeqüada per a servir els trànsits locals i comarcals.

La CCQC assegura que l’anàlisi de la mobilitat no apunta la necessitat d’una nova via de pas, com proposa el ministeri de Foment, ni tampoc una via d’alta capacitat, com vol la Generalitat. Sí es posa de relleu una xarxa amb trams i moments puntuals de saturació. La CCQC recorda que nombroses entitats han mostrat des de fa 20 anys la seva oposició al projecte i asseguren que la concertació que anuncia la Generalitat no ha comptat amb bona part del món local.

Fragmentar aquest projecte en trams cada vegada més curts no fa més que demostrar la seva feblesa i evidenciar la manca d’arguments sòlids per seguir tirant-lo endavant”, finalitzen.

Altres agents socials i polítics han dit la seva sobre aquesta proposta en els darrers dies. Alguns d’ells formen part de la CCQC.

Esquerra Republicana de Catalunya assegura que no permetrà malmetre Togores al connectar la C-58 i la carretera de Castellar. La formació republicana es mostra en contra del traçat proposat pels consistoris i la Generalitat per enllaçar Terrassa i Sabadell. Es mostra favorable a la proposta de la plataforma Sant Julià, que discorre propera a la via del tren.

L’Entesa per Sabadell ha assegurat que s’oposa a qualsevol projecte de Quart Cinturó, al considerar-ho innecessari. Asseguren que no hi ha hagut cap tipus de debat per part del govern català. En canvi, creuen que cal una decisió urgent sobre l’anomenada Ronda Nord de Sabadell.

La Ronda Nord com a continuació de la Ronda Oest fins a la B-124, permetria no només millorar l’accés a Castellar sinó també millorar de forma significativa la mobilitat interna de Sabadell”, asseguren.

L’Entesa demana l’Ajuntament que no “caigui en la trampa” de la conselleria i exigeixi solucions adequades i factibles als problemes de mobilitat de la ciutat i la comarca.

Les Candidatures Alternatives del Vallès, de les que forma part l’Entesa, es posicionen en un sentit similar a l’Entesa. Es mostren sorpresos pel “desenterrament” del Quart Cinturó i reincideixen en la seva oposició així com la proposta de crear un nou model de mobilitat basant en el transport públic.

A favor

En canvi, la presidenta comarcal de Convergència Democràtica de Catalunya, Núria Colomé (alcaldessa de Sentmenat), considera que la represa del Quart Cinturó podria ser un “revulsiu” per a la comarca.

El Quart Cinturó ens ha de permetre millorar la xarxa viaria de la comarca, fet que potenciaria la competitivitat de la comarca i la mobilitat dels ciutadans del Vallès Occidental”, assegura Colomé, que creu que ara és moment de buscar un traçat consensuat amb les diferents parts del territori.

El departament de Territori i Sostenibilitat, el Consell Comarcal i alguns ajuntaments de la comarca han demanat al ministeri de Foment que torni a fer l’estudi informatiu del Quart Cinturó, ara del tram Terrassa-Sabadell, i que comencin de nou les obres entre Olesa i Terrassa. Deixen per més endavant el complicat tram Sabadell-Granollers (més informació: ‘Demanen reprendre el Quart Cinturó fins a Sabadell‘).

Foto portada: traçat entre Terrassa i Sabadell del Quart Cinturó. Font: Territori i Sostenibilitat.

One Comment