FGC - Tunel

S’adjudiquen els treballs finals de l’obra dels FGC a Sabadell

  • El nou tram de línia ferroviària i les noves estacions entraran en servei el proper any 2016.

  • El perllongament de FGC a Sabadell suposarà una inversió de 430 milions d’euros.

El Departament de Territori i Sostenibilitat ha adjudicat, per un import de prop de 4,8 milions d’euros els treballs pendents de senyalització i enclavaments corresponents al perllongament de la línia de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) a Sabadell.

A principis d’aquest any es van finalitzar els treballs d’infraestructura, corresponents a l’execució dels túnels, als recintes de les estacions i la cua de maniobres situada al final de línia. Actualment, s’estan executant les tasques d’arquitectura i instal·lacions de les estacions Sabadell Estació i Plaça Major, així com treballs de via i catenària, senyalització i instal·lacions diverses en el tram des de l’inici de l’actuació i fins a la Plaça Major.

Les tasques adjudicades comprenen el tram des de Plaça Major fins a les cotxeres de Ca n’Oriac i inclouen, com a principal actuació, la instal·lació dels sistemes ATP (Protecció Automàtica de Trens) i ATO (sistema de conducció automàtica). Properament, el Departament de Territori i Sostenibilitat adjudicarà treballs d’implantació de via i catenària entre Plaça Major i Plaça Espanya; les instal·lacions d’alimentació elèctrica, comunicacions i instal·lacions no ferroviàries de túnel, des de Pl. Major fins a les cotxeres, i l’arquitectura i instal·lacions de les estacions de Creu Alta i Plaça Espanya. Addicionalment, es licitaran els 2 contractes restants en què s’ha dividit el perllongament dels FGC a Sabadell per tal que la posada en servei del nou tram de línia ferroviària, sigui a l’any 2016.

El perllongament dels FGC a Sabadell (Metro del Vallès) suposarà una inversió de 430 milions d’euros que abasta 4,4 quilòmetres de nova línia, tot incloent 4 noves estacions (Pl. Major, Eix Macià-Creu Alta, Pl. Espanya i Ca n’Oriac), la remodelació i soterrament de Sabadell Estació i la construcció d’unes cotxeres a Ca n’Oriac, al final de la línia.

Foto portada: Imatge d’arxiu de les obes en el tunel del Passeig. Autor: David B.

No Comments