Foto de portada: una dona camí de l’entrada d’urgències en una imatge d’arxiu.

El Taulí incorpora la intel·ligència artificial en el servei d’urgències

  • Urgències atén cada any més de 130.000 persones.
  • L’ajuda de la IA permetrà reduir el temps d’espera i agilitzar les consultes.

El Parc Taulí ha creat una nova unitat al servei d’urgències per atendre els pacients amb patologies de baixa complexitat amb l’ajuda d’un programari d’intel·ligència artificial. Es tracta de la Unitat Assistencial de Resolució Avançada (ARA), constituïda per infermeres i que compta amb el suport d’un programa informàtic preparat per avaluar els símptomes dels pacients i oferir solucions ràpides a cada cas.

Segons informa l’hospital sabadellenc, les consultes d’aquesta unitat constaran de diverses fases. En un primer moment, el personal d’infermeria iniciarà l’assistència del pacient a través del programari integrat dins el sistema informàtic de l’hospital. Mitjançant diverses preguntes, els professionals obtindran un llistat de possibles malalties que podran ser confirmades o descartades amb proves complementàries. Finalment, es prescriuran els tractaments seguint els protocols definits pels mateixos professionals del centre.

L’última paraula sempre la tindrà el personal

No queda tot en mans de la tecnologia. El personal d’infermeria és l’encarregat de confirmar el diagnòstic final i genera l’informe assistencial. A més, segons informa el propi hospital, sempre hi haurà disponible un professional mèdic de referència per a les situacions en les quals faci falta el seu servei. L’informe obtingut s’adjuntarà automàticament a la història clínica de cada pacient.

“Aquest sistema té un alt nivell de resolució, que permet reduir el temps d’espera de l’assistència i, al mateix temps, millorar l’experiència del pacient”, explica Elisabet Vives, cap d’infermeria del Servei d’Urgències. “La Unitat ARA és molt rellevant per visibilitzar les infermeres de l’Àrea d’Urgències i el seu desenvolupament competencial, així com per la integració de la intel·ligència artificial en un procés del sistema sanitari”, afegeix

Cal destacar que la nova unitat només atendrà pacients amb patologies freqüents i de baixa complexitat. És el cas, per exemple, de les cervicàlgies, els esquinços de turmell, les infeccions orina, gastroenteritis o el vertigen, entre d’altres. Segons detalla el Taulí, el programa informàtic utilitzat, anomenat Mediktor, ha estat adaptat específicament per a aquest projecte amb col.laboració amb l’Institut d’Investigació i Innovació Parc Taulí (I3PT).

Foto de portada: una dona camí de l’entrada d’urgències en una imatge d’arxiu.

Comments are closed.