Foto portada: entrada al Consell Comarcal del Vallès Occidental. Autor: CCVOC / cedida.

900 293 534: acompanyament contra la por al Covid-19 i l’angoixa del confinament

El Consell Comarcal del Vallès Occidental ha posat en marxa aquest dilluns una línia telefònica gratuïta d’informació i acompanyament emocional a la ciutadania. Aquesta línia permetrà també donar suport als ajuntaments en la seva tasca de seguiment de les persones més vulnerables.

La mesura s’ha pres després de veure que a causa de l’actual situació de confinament s’han incrementat o agreujat situacions personals que afecten de forma important l’estat emocional o psicològic d’alguns habitants. S’ha format un equip de 15 professionals de la institució, entre els quals hi ha treballadors habituats a donar suport en la gestió del dol. El recurs també donarà suport als ajuntaments que necessitin fer seguiment telefònic d’habitants que es troben en situació de vulnerabilitat. Les persones que hi treballaran ho faran des de casa.

Telèfon gratuït

El servei disposarà d’una línia oberta d’atenció directa a la ciutadania a través del telèfon gratuït 900 29 35 34. Des d’aquest telèfon es respondran les trucades de la ciutadania i està pensada per fer acompanyament de les persones que se sentin angoixades o preocupades per la situació de crisi que s’està vivint.

Els treballadors que atenguin la trucada podran derivar les consultes específiques a tècniques i tècnics del Consell Comarcal, a serveis de voluntariat, d’atenció a les dones, o entitats que ofereixen suport en diferents àmbits. Aquest recurs funcionarà els set dies de la setmana de les nou del matí a les nou del vespre.

Per altra banda, des d’aquest servei també es realitzaran trucades de seguiment i acompanyament a persones vulnerables. Se’n podran beneficiar tant municipis de l’Àrea Bàsica de Serveis Socials del Consell Comarca, com d’altres ajuntaments que ho puguin sol·licitar.

Foto portada: entrada al Consell Comarcal del Vallès Occidental. Autor: CCVOC / cedida.