Foto portada: assaig de Chanel a Eurovisió. Font: Món Terrassa.

‘San Quirico de Tarrasa’, la ciutat més fanàtica d’Eurovisió a Espanya

‘San Quirico de Tarrassa’ és la ciutat més fanàtica del Festival de la Cançó d’Eurovisió a Espanya, segons un estudi de l’agència de màrqueting digital Internet República. L’agència es refereix amb aquest nom a la localitat de Sant Quirze del Vallès, municipi que encapçala el rànquing de les ciutats amb més interès de cerca a Google sobre el festival d’Eurovisió des de l’any 2004 fins a l’actualitat. Així doncs, l’agència revela que el municipi amb més ‘eurofans’ en termes proporcionals a la seva població és Sant Quirze.

A cinc dies de la final del festival d’Eurovisió 2022, Internet República publica aquest estudi que detecta les tendències relacionades amb Eurovisió en l’entorn digital, utilitzant eines d’analítiques com Brandwatch, Keyword Planner de Google Ads i Google Trends. Després de detectar la localitat vallesana com la més fanàtica d’Eurovisió, l’estudi descobreix que el segon municipi amb més cerques a Google sobre Eurovisió és Carinyena, a Saragossa, mentre que el tercer lloc del rànquing l’ocupa Santiago de Compostel·la.

Per comunitats autònomes, Galícia es posiciona com la més interessada pel festival, per davant de Castella i Lleó i Castella La Manxa. Catalunya ocupa els últims llocs d’aquesta llista, juntament amb les Illes Balears, les Illes Canàries, Ceuta i Melilla.

En el conjunt europeu, l’Estat espanyol és el quart país que més ha cercat a Internet sobre Eurovisió durant els últims sis mesos, segons dades que l’estudi ha observat de Google Trends. Els tres primers llocs del rànquing els ocupen Islàndia, Malta i Armènia, respectivament.

Qui guanyarà Eurovisió?

Tot i la polèmica generada després que la cantant Chanel guanyés el BenidormFest amb la cançó Slo Mo, la candidatura espanyola ocupa actualment la cinquena posició a les cases d’apostes per guanyar el festival, que celebrarà la final aquest dissabte 14 de maig a Torí. Demà dimarts 10 de maig tindrà lloc la primera semifinal, i dijous 12, la segona.

La plataforma Eurovisionworld, que aglutina 16 cases d’apostes, indica que Ucraïna tindria un 48 per cent de probabilitats de guanyar, seguida d’ItàliaRegne UnitSuècia, i en cinquè lloc, Espanya. És la primera vegada després de molts anys que la candidatura desperta tant interès al festival. A més, l’estudi exposa que Slo Mo és la tercera cançó més reproduïda -entre Spotify i Youtube- d’entre els temes que enguany participen al festival. Només es troba per davant Itàlia, amb la cançó Brividi, i Ucraïna, amb la cançó Stefania.

Segueix iSabadell a Telegram!

Segueix iSabadell a Telegram i rebràs les notícies més rellevants directament al teu dispositiu. Fes-ho AQUÍ.

Foto portada: assaig de Chanel a Eurovisió. Font: Món Terrassa.

Comments are closed.