iSabadell.cat
Opinió de Virgínia Domínguez (Entesa): ‘El que se m’escapava de Cal Balsach’

En el meu article de fa uns dies (més info: ‘Tot en ordre a Cal Balsach‘) sobre el Ple municipal del mes de maig, deia que se m’escapava alguna cosa sobre la cessió de Cal Balsach, perquè no entenia la insistència del PSC en posar-hi pals a les rodes si tots els informes jurídics i tècnics avalaven la cessió.

Ara ja sé que no era una, sinó vàries les coses que se m’escapaven.

La més flagrant és que el PSC, en aquell Ple, ja tenia coneixement de les denúncies contra el tinent d’alcalde de Territori i Sostenibilitat, Maties Serracant, i dues tècniques municipals. De fet, no només en tenia coneixement, sinó que el seu portaveu, Josep Ayuso –en nom del Grup municipal del PSC, no ho oblidem–, era el signant d’una de les denúncies, però no en va dir ni mitja paraula. I això és important, aquest és un element que exemplifica el respecte que té el Sr. Ayuso per les decisions del Ple, fins i tot les denuncia per via penal abans de què siguin adoptades. Això sí, sense fer esment a la seva denúncia –en el que si no mentida, segur que és mitja veritat–, es va atrevir a afirmar que el jutge tenia dubtes, un fet curiós si tenim en compte que en tot l’expedient judicial no hi ha ni una sola interlocutòria o escrit motivat, únicament les dues denúncies.

També va ser sorprenent que el PSC defensés com a al·legacions pròpies tres elements sobre els quals en realitat no havia al·legat, tot i donar-ho a entendre: la durada de la concessió, la seva gratuïtat i l’absència de pública concurrència, elements que com apuntava en el meu primer article, no són pas excepcionals en les concessions administratives. De fet, el que fa excepcional –insisteixo, excepcional–, l’expedient de Cal Balsach a l’historial de cessions sabadellenques, és precisament l’extensió i la precisió de la justificació d’aquests aspectes, on s’explica tant que l’entitat ha d’invertir-hi 200.000 euros com els càlculs que s’han fet per determinar el termini de 21 anys. De la mateixa manera que és excepcional que no es faci en un mateix Ple l’aprovació del Plec de clàusules i l’adjudicació, com ens tenia acostumats el PSC.

Ara, però, ja sabem que aquestes tres al·legacions les havia manllevat de la denúncia interposada per Maite Morao, amb qui s’observa una inquietant familiaritat a part de tenir en comú el fet d’estar imputats des del mes de març per la denúncia de Ca n’Alzina, després de dos anys d’investigació, que inclouen un informe policial de 1.000 pàgines i les declaracions de diferents testimonis que, al cap i a la fi, són els que els van incriminar.

Així doncs, això era la palla, el farciment, l’embolcall per fer el discurs més grandiloqüent. Però el veritable objectiu de Josep Ayuso i del Grup municipal del PSC era i és atacar directament al govern municipal amb l’excusa d’una presumpta prevaricació amb l’únic argument que no s’hagi fet una modificació de Pla General per canviar la qualificació d’ús d’esportiu a associatiu.

Si més no, això és el que el Sr. Ayuso ha dit públicament. Ho va dir al Ple i en un recent article (més info: ‘Cal Balsach com a exemple‘), a la vegada que insistia una i altra vegada en afirmacions com aquestes: “el PSC manté la voluntat i el compromís de cedir la part nord de Cal Balsach”, “reiterar la voluntat de cessió ferma i clara”, o “estem absoluta i radicalment a favor de la cessió dels espais a la part nord de Cal Balsach al Tallaret”.

Doncs miri, potser que comenci a explicar tota la veritat. La seva veritable voluntat es posa de manifest de forma nítida a la denúncia penal presentada abans del Ple on afirma que el regidor Maties Serracant “actua con total connivencia con el Casal Popular de La Creu Alta El Tallaret” o que l’adjudicació “responde a afinidades de carácter político”.

Honestament, Sr. Ayuso, posi’s d’acord amb vostè mateix. O està d’acord en cedir Cal Balsach a les entitats que conformen el Tallaret perquè desenvolupin el seu projecte per a la Creu Alta, o aquesta cessió és un exemple de connivència. Ha de triar, no s’amagui en un jutjat.

Aquest és l’estil de fer política del Grup municipal del PSC, avalat també per la Gestora del PSC que havia de portar un nou estil al partit, i amb qui lamentablement també s’han alineat el PP i CiU. I un cop més CiU ha perdut l’oportunitat de desmarcar-se del suport als hereus del bustisme.

Foto portada: Domínguez, en una imatge d’arxiu.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Nuria a juny 03, 2016 | 10:11
    Nuria juny 03, 2016 | 10:11
    No he continuat llegint l'article, perquè comences amb una mentira, per variar. Al ple, l'Ayuso va dir que havien tingut coneixement d'una denúncia sobre el tema, i el govern (sr. Serracant) va correr en respondre'l que havia estat el govern municipal qui havia informat als grups municipals de la denúncia, en un alarde de superioritat moral. Va continuar explicant que el jutjat havia demanat l'expedient de Can Balsach, i bla, bla, bla. Ho sabieu, abans del Ple lo de la denúncia i més coses. Demaneu l'acta de Ple. Que hagueu de recorrer a mentides tan desesperades, no augura res de bo. Per cert que fas als plens?
  2. Icona del comentari de: Lucas a juny 03, 2016 | 12:23
    Lucas juny 03, 2016 | 12:23
    Núria, suposo que no estàs inquirint sobre si té dret o no la Virginia en assistir als plens, que són públics, oi? Com veus Núria que regidors del PSC en privat admetin el caràcter polític de la denúncia? I que ho posin com a moneda de canvi per Can Alzina? Això recorda una mica a l'Omertà siciliana, no? Com es nota que Il Capo Emanuele Bustos va deixar pòsit...
  3. Icona del comentari de: Virginia Domínguez a juny 03, 2016 | 12:27
    Virginia Domínguez juny 03, 2016 | 12:27
    Sí, Núria, tens raó, hauria de dir "tenia coneixement sobre el contingut de les denúncies". Gràcies per esmenar-ho, ara quedarà més clar
  4. Icona del comentari de: Pau a juny 03, 2016 | 12:43
    Pau juny 03, 2016 | 12:43
    Núria, Has perdut totalment de vista el fons de la qüestió. Desconec com va anar però és compatible saber que hi ha una denúncia amb no saber QUI l'ha interposat. Em sembla descaradament més rellevant l'actitud del Sr. Ayuso al Ple si era ell qui havia posat la denúncia... Per aquí va l'article de la Virgínia que, per cert, podries acabar de llegir, ja que no has passat de la primera "mentiRa"... El PSC a Sabadell ha perdut l'oremus definitivament...
  5. Icona del comentari de: Andreu a juny 03, 2016 | 14:33
    Andreu juny 03, 2016 | 14:33
    Txell, ai Núria, com pot tenir tanta barra l'imputat Sr. Josep Ayuso de presentar una falsa denuncia per un fals delicte penal, abans que el Ple li respongués les seves al·legacions a la cessió del local de Can Balsach al Talleret?. T'imagines quin ridícul encara més gran del imputat Sr. Josep Ayuso, que per algun motiu el govern retira el dictamen? Per cert, com és que no hi vas als Plens? per no veure la pena del imputat Sr. Josep Ayuso i la seva secta?
  6. Icona del comentari de: Núria a juny 03, 2016 | 16:59
    Núria juny 03, 2016 | 16:59
    Lucas, la Virginia te tot el dret a assistir als plens. Em sobta que no estigués al cas en aquest tema que va ser dels més conflictius. No em crec que algú sigui tan il·lús d'intentar negociar paralitzar processos quant tots dos estan al jutjat i no hi ha negociació política municipal (i espero que tampoc en d'altres instàncies) que pugui frenar una resolució, sigui en el sentit que sigui. Els que us heu cregut aquesta proposta, que d'entrada dubto que sigui certa, tampoc sortiu ben parats. Virginia, ni el contingut, ni el denunciant, varia la decissió, ni el tarannà del Serracant en aquest tema. Són excuses de malpagador. Pau, el corrector i les presses juguen males passades. Celebro que posis de manifest que us improta un rave si un regidor ha comés un error o quelcom més greu. La dada més rellevant és que ha esta l'Ayuso en nom del PSC qui ha presentat la denúncia. Obviem que han hagut 3 intents documentats amb actes i escrits, d'intentar aclarir les irregularitats abans de presentar la denúncia. Andreu, la denúncia no és falsa. El delicte, el jutge ho resoldrà. L'Ayuso està tan imputat com el Serracant, tot i que en el cas del primer ho considereu gravíssim i en el cas del segón una mala jugada. De fet ara s'estarà al govern cobrant i sense responsabilitats "escalfant cadira" com van fer altres regidors al govern passat i ho vareu qualificar d'indigne i de frau a la democràcia. I no em dic Núria, però tampoc sóc la Txell. Teniu la puta mania de simplificar-ho tot en el vostre profit i cap capacitat d'autocrítica. Si el PSC no corria en fer una concessió, és perque no l'interessava, si desencallava temes enquistats, és que tenia interessos ocults. Que el PSC denúncia una irregularitat, Vendeta. Que la oposició, està d'acord en que no heu actuat bé, son els dolents i vosaltres els bons. Que algú defensa a l'Ayuso, és del PSC. Que ara algú fa correr que el PSC no està d'acord, llavors és la Txell. Vosaltres sou els millors i tot ho feu bé i la resta son xusma i no mereixen ni escoltar-los. Així us va.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa