Fira Outlet

La fira Outlet estableix el rècord de visitants de Fira Sabadell: 28.000

  • Stockcity Fira Outlet atrau més visitants que cap altre fira al recinte de la ciutat.

  • Moltes queixes de ciutadans pel fet de passar per caixa i per la qualitat de les mercaderies.

Fira Sabadell ha acollit aquest cap de setmana la fira amb més seguiment popular des de la seva obertura, fa més de cinc anys. La Fira Outlet ha atret més de 28.000 persones fins el recinte de l’antiga ABB. L’empresa i el consistori es mostren satisfets. No obstant, molts ciutadans s’han queixat de diversos aspectes.

Des de la seva oberturaa el passat divendres, on hi va haver cues per a entrar a Fira Sabadell, fins el tancament del saló aquest diumenge a la nit, Fira Sabadell ha atret milers de persones en la fira més seguida de la seva història. Stockcity Fira Outlet ha deixat enrere el número de visitants d’esdeveniments com Catavins, la Fira Nuvis i el Saló de Vehicles d’Ocasió. Fins a 28.000 visitants, segons l’organització, en dos dies i mig. De fet, tot l’entorn de Fira Sabadell ho ha notat. Hi ha hagut més vianants que mai, nombroses cues de circulació pel barri de Covadonga i fins i tot l’aparcament subterrani ha viscut els seus millors dies.

L’empresa organitzadora, TC Media, que es dedica a fer fires similars per tot l’Estat, assegura que els sabadellencs han acollit molt bé la proposta. Diuen que la moda, la informàtica, el calçat i els esports han estat els sectors més sol·licitats. La sabadellenca Esther Colldeforns ha guanyat un val per 1.000 euros de compra. L’empresa assegura que milers de persones han pogut adquirir tot tipus d’articles de primeres marques a preus molt competitius.

Balanç municipal

El regidor de Comerç de Sabadell, Carles Bosch, ha donat per bones les xifres i ha destacat que, tot i el poc temps que ha hagut per informar el comerç local, un 15 per cent dels expositors han estat de Sabadell. Una xifra que hauria de créixer, segons Bosch, en properes edicions fins un 40 o 50 per cent.

D’altra banda, el regidor ha assegurat que el 45 per cent dels visitants provenien de Sabadell mentre que el 55 per cent restant ho han fet de fora de la ciutat. Finalment, Bosch assegura que el consistori està satisfet ja que, a part de fer-se a Sabadell una fira amb milers de visitants i un centenar d’expositors, el consistori també ha rebut ingressos pel preu del lloguer de les instal·lacions. Bosch dóna per fet que Fira Outlet Sabadell tindrà més edicions.

Nombroses queixes de visitants

No obstant els bons resultats, bona part dels ciutadans que s’han pronunciat sobre la fira s’han mostrat molt contraris a com s’ha organitzat aquesta fira. Bàsicament, ho han fet en dos aspectes. Per un costat, bona part d’ells s’han sentit enganyats al conéixer que havien de pagar dos euros per accedir al recinte, un fet no explicitat en els mileres de cartells que s’han penjat per tot Sabadell i part del Vallès.

En el Facebook de iSabadell diversos lectors han mostrat les seves queixes. Rosa Sallent assegura:

Crec que pagar entrada per comprar és tenir una mica de morro; què pensaríem si per entrar a El Corte Inglés ens cobressin l’entrada? O a La Maquinista!”.

Jesús Tenorio diu: “Pagar entrada per anar a comprar? Jua jua jua … A mi que em vagin esperant”. Maria Güell assenyala:

Jo he fet mitja volta al veure que et feien pagar entrada, quina barra. El barri ha estat col·lapsat de cotxes tot el cap de setmana, amb clàxons sonant des de primera hora del matí”.

Des del Twitter, la residència d’estudiants @Casamon assegura: “Una presa de pèl que ens ha costat dos euros, segons alguns residents de Casamon que hi van ser ahir”, mentre que @davidmarquezmar diu “crec q aquesta activitat va en contra del comerç local, que sí és un referent de productes de qualitat”.

Tot i així, la principal queixa ha estat per la qualitat dels expositors i de les mercaderies, així com pels descomptes. La majoria de lectors que s’han pronunciat asseguren que s’ha fet publicitat encoberta i que el nivell de les marques ha estat més proper al d’un mercat ambulant que al que s’anunciava. Albert Martínez diu:

Un timo. Los carteles anuncian descuentos de hasta un 90% y todo está carísimo, al mismo precio que en cualquier tienda. Lo único que merece la pena es la sección de alimentación”.

Mentrestant, un altre lector, en Rubén Galán, diu: “el mayor timo jamas contado, no hay los descuentos que dicen en los carteles, no estan las marcas de las que hablan“. Goretti Rosselló diu:

No recomano anar-hi: A part de fer pagar 2€ d’entrada estava bastant mal organitzat. Tot plegat força cutre. Millor el mercat dels diumenges a la zona hermètica…”.

Anna Griñó diu: “No tornarem. Cutre i mal organitzat” mentre que Núria Lartuna incideix en la mateixa línia: “No hi tornaria per res del món. Tot amontegat, pasadissos molt estrets, i dels descomptes que diuen els cartells, res de res. Em sap greu haver pagat 2 euros per res”.

“Les ofertes, on són?”, es pregunta un lector mentre que una altra, l’Araceli Selva, ho veu clar: “Jo també hi volia anar….però ja no hi vaig”. Ángel Pérez diu: “No val res és un engany no hi han les marques que anuncien, és un trist mercadillo. Mai més”.

Sent així, sembla que malgrat els números tan impressionants de visitants , mai acaba de ploure al gust de tothom.

Què us ha semblat a vosaltres aquest saló? Creieu que ha estat una bona fira per a la ciutat? Heu pogut fer bones compros o, pel contrari, creieu que la publicitat ha induït a l’engany i la confusió?

Foto portada: Un instant de Fira Outlet, el dissabte al matí. Autor: J.d.A.

One Comment