L’emblemàtic Mercat Central, ideat per l’arquitecte Josep Renom, celebra aquest mes de març el desè aniversari de la seva recuperació. Per això, el Mercat farà diversos sortejos diaris de vals de compra d’un valor de 10 euros.
Segons asseguren des de la llotja, en total es repartiran 96 vals fins el dia 31 de març. A més, s’han preparat ofertes, promocions i productes promocionals a un preu de 10 euros. Tot per celebrar la tornada al Mercat Central després d’uns anys de provisionalitat al Passeig de la plaça Major.
La nova llotja es va inaugurar el 2 de març de l’any 2004, posant al dia l’emblemàtic edifici modernista de Josep Renom, del qual es va posar la primera pedra l’any 1927. Només tres anys després el Mercat estava acabat i s’hi venia producte fresc. Entre 1930 i 1998 el Mercat va funcionar a ple rendiment, però a finals del segle XX es va optar per la remodelació, ja que s’havia deteriorat fins el punt de no poder-se dur a terme l’activitat comercial. Entre 1998 i 2004 els paradistes van traslladar-se al Passeig mentre a l’espai es duïa a terme una remodelació de la qual ara es compleixen 10 anys. La rehabilitació va obtenir el premi al millor mercat minorista d’Espanya 2004 per l’estudi d’arquitectura PB2.
Activitats durant tot l’any
La junta del Mercat Central prepara per a tot l’any diverses activitats commemoratives de l’efemèride. Actualment el Mercat té unes 90 parades d’una àmplia tipologia comercial.
