Foto portada: aparcament de l'estació Can Feu / Gràcia. Autor: Soterrament FGC Ara / cedida.

Així (de buit) està el nou aparcament de l’estació ‘Can Feu / Gràcia’

“[El barri de] Gràcia i la ciutat [de Sabadell] han perdut l’oportunitat de recuperar un espai enjardinat i ara tindrem un desert d’asfalt inútil al mig del barri”. Així de clar parla la comissió d’Espai Públic del barri de Gràcia pocs dies després de la posada en marxa del l’aparcament per a vehicles a l’estació ‘Can Feu – Gràcia’.

La comissió s’havia postulat fa uns mesos per suprimir l’aparcament de l’estació i recuperar l’aspecte de plaça que havia tingut l’espai des de l’arribada dels FGC, als anys 20 del segle passat fins als anys 90, quan es va fer l’aparcament per donar servei a la llavors ‘Sabadell Estació’, ara enderrocada i substituïda per ‘Can Feu / Gràcia’ (més info: ‘Demanen convertir en un jardí l’antiga estació de Gràcia‘). Però Ferrocarrils de la Generalitat va acabar construint-hi de nou un aparcament enfocat cap als abonats trimestrals i anuals, que es va posar en marxa fa pocs dies.

Segons la comissió d’Espai Públic de Gràcia, l’aparcament es va inaugurar el passat 31 de juliol. En vuit dies de servei l’ocupació mitjana ha estat de mig vehicle per dia. “Un veritable fracàs” i una “oportunitat perduda”, es lamenta la comissió. “L’aparcament del FGC al barri de Gràcia no té cap mena d’utilitat perquè amb la posada en servei de les noves estacions les persones que solien aparcar en aquest espai ara ho farien en les estacions més properes als seus llocs de residència”, diu la comissió a través de la plataforma Soterrament FGC Ara!.

Comissió d’Espai Públic

La Comissió d’Espai Públic de Gràcia està formada per l’Agrupació de Veïns, l’AMPA de l’escola Teresa Claramunt, la plataforma Soterrament FGC Ara, el club OAR Gràcia, el col·lectiu Rambla Ibèria Respira, els Geganters de Gràcia i els Músics de Gràcia.

Foto portada: aparcament de l’estació Can Feu / Gràcia. Autor: Soterrament FGC Ara / cedida.