La primavera ja ha arribat fa algunes setmanes. A mesura que els termòmetres es van enfilant comença la temporada de festes populars, romeries i festes als barris. De fet com és habitual amb motiu del Primer de maig arrenca la primera Festa Major de barri, que serà al Torrent del Capellà.
El calendari de les festes de barri -hi haurà un parell de caps de setmana amb tres barris celebrant la seva festa a la vegada- es complementa amb dues festes de ciutat.
- En primer lloc, l’Aplec de la Salut, del 9 a l’11 de maig. La pesta porcina africana deixa en escac la celebració aquest any al parc de la Salut. L’Ajuntament encara no ha mogut fitxa públicament però les restriccions no només es mantenen sinó que es van prorrogar. Així que en breu s’haurà de dir alguna cosa. Tot apunta que els actes religiosos es podran fer, però els civils no es podran fer a la Salut.
- Per altra banda, del 4 al 6 de setembre es viurà la Festa Major. La programació es presentarà durant el mes de juliol, com és habitual. No obstant, l’estructura és tan arxiconeguda que la principal i gairebé única novetat són els grans concerts.
Aquest és el calendari de les festes majors de barri aquest any 2026, que arrenquen aquest proper cap de setmana.
Maig:
- 1-4 maig: el Torrent del Capellà
- 15-17 maig: la Concòrdia
- 22-24 maig: La Creu Alta i Campoamor
- 29-31 maig: Nostra Llar
Juny:
- 5-7 juny: Espronceda i Sol i Padrís
- 12-14 juny: Ca n’Oriac
- 19-21 juny: Poblenou de la Salut, Can Rull i Els Merinals
- 26-28 juny: la Serra d’en Camaró
Juliol:
- 3-5 juliol: Hostafrancs i la Roureda
- 10-12 juliol: la Creu de Barberà i Can Deu
- 17-19 juliol: Sant Julià i Covadonga
Setembre:
- 11-13 setembre: la Plana del Pintor. Coincidirà amb la Diada Nacional de Catalunya
- 18-20 setembre: Gràcia i Torre-romeu
- 25-27 setembre: Can Llong, Eixample i Can Feu
Octubre:
- 16-18 octubre: Safareigs (sector Creueta del Centre)
A banda de les festes de barri, hi ha un gran llistat de festes populars a nivell de ciutat. Maig deixarà per exemple una nova edició de la festa i mercat Medievàlia. Caldrà veure també com es resolen les romeries de la Verge de la Cabeza, Sant Isidre Llaurador, la Verge de la Fuensanta o la Verge de Gràcia, que discorren pel bosc de Can Deu o el riu Ripoll, afectats per les restriccions de la pesta porcina. La revetlla de Sant Joan es viurà amb intensitat, especialment a través de l’Animalada. A l’agost se celebrarà de nou les festes de Sant Feliu, que abans donaven pas a la Festa Major i s’estan recuperant mica en mica.

A nivell musical i cultural, les cites són importants de nou: Embassa’t al maig, Observa entre maig i juny, Fresc Festival entre juny i juliol i també el Festival Internacional de Música de Sabadell, a l’estiu.
