La Generalitat confirma que el perllongament dels Ferrocarrils a Sabadell s’alenteix

El departament de Territori i Sostenbilitat ha confirmat a iSabadell aquest dimecres a la tarda que el projecte de perllongament dels Ferrocarrils de la Generalitat a la ciutat té nou calendari. Es farà en tres fases: primer fins al Passeig, després fins a plaça d’Espanya i finalment fins a Ca n’Oriac. Per tant, la globalitat del projecte no entrarà en servei el 2016, com estava previst.

Territori i Sostenibilitat assegura que el projecte es farà en base a la disponibilitat pressupostària de cada moment. De moment, s’han adjudicat els projectes de les estacions del barri de Gràcia i el Passeig, que sí entraran en servei l’any 2016.

Segona fase: Creu Alta i Plaça d’Espanya

El departament assegura que durant el primer trimestre de l’any vinent es treurà a concurs la licitació per fer les estacions a la Creu Alta i plaça d’Espanya. No obsant, ja no hi ha calendari de final de les obres ja que, sempre segons Territori, dependrà de la “disponibilitat pressupostària”.

Última fase: Ca n’Oriac

El major interrogant serà el final de la línia, al barri de Ca n’Oriac. El govern català no estima una data per fer la licitació i per tant, encara molt menys per l’inici de les obres.

“Mantenim el projecte i tot el compromís del govern de Catalunya per acabar la línia tal com està prevista però cal presspost i això farà que la posada en marxa del servei sigui progressiva”, ha assegurat un portaveu del Departament a iSabadell.

Burgués: “no ho podem compartir”

El tinent d’alcalde d’Urbanisme, Ramon Burgués (PSC), ha assegurat aquest migdia que el govern local desconeixia la decisió. ” És una decisió unilateral que no respecta uns compromisos establerts, segons els quals l’any 2016 la perllongació dels ferrocarrils estaria acabada”. Burgués demana que es convoqui la Comissió de Seguiment de les obres de forma urgent: “Fins ara la Generalitat ens traslladava que el finançament del projecte estava garantit”.

De fet, el departament de Territori ha explicat els canvis al projecte en resposta al comunicat públic enviat per l’Entesa per Sabadell a primera hora, alertant de la possiblitat que “la Generalitat tingui la intenció de què de moment només entri en funcionament el trajecte fins el Passeig”. L’Entesa exigia una reunió urgent de la Comissió de Seguiment.

Un nou retard

L’anomenat projecte Metro Sabadell va començar a finals de l’any 2007. A través d’una inversió de 400 milions d’euros entre 2007 i 2012, la ciutat hauria de tenir una nova xarxa ferroviària amb freqüència de metro.

Les freqüències no seran de metro, ja que s’han deixat al calaix les obres sota plaça Catalunya de Barcelona que ho havien de permetre. El calendari a Sabadell ja es va tocar l’any 2012 quan es van aturar els treballs davant els problemes per finançar les obres. Un cop resoltos, el nou calendari marcava l’any 2016 com el de l’entrada en servei de tota la línia. Ara, en el millor dels casos, serà així a les estacions de Gràcia i el Passeig. De la resta, es desconeix.

Foto portada: tanques d’obra a l’estació de Gràcia. Autor: David B.

Comments are closed.