Així serà la Festa Major de La Creu Alta

La Creu Alta escalfa motors per a la seva festa major, que tindrà lloc el cap de setmana del 6 al 8 de juny amb més d’un centenar de propostes per a tots els públics. L’associació veïnal del barri ha presentat aquest dissabte els trets més importants del programa d’activitats, que combinarà propostes molt consolidades amb algunes novetats que s’estrenaran amb motiu d’aquesta edició.

El president de l’entitat, Jaume Marco, ha recordat que la Festa Major de La Creu Alta forma part del Patrimoni festiu de Catalunya, una distinció que mostra la tradició i el caràcter singular de la celebració. En la mateixa línia, Josep Serra, membre de la junta, ha fet una crida a la participació i ha repassat algunes de les activitats més importants que es podran gaudir a La Creu Alta els propers dies.

Activitats prèvies

Tot i que la festa major no començarà oficialment fins el divendres 6 de juny, els veïns disposaran d’un bon grapat d’activitats les jornades prèvies. Entre les propostes més destacades d’aquest període trobem, per exemple, la presentació del llibre Hi havia una vegada La Creu Alta, que es durà a terme el 27 de maig a La Llar del Llibre (19:00), o la sortida del grup mou-te a la Mola, el dimarts 3 de juny (8:00).

Josep Ubia, Manel Camps i Jaume Marco, impulsors de 'Hi havia una vegada La Creu Alta'. Autor: cedida.
Josep Ubia, Manel Camps i Jaume Marco, impulsors de ‘Hi havia una vegada La Creu Alta’. Autor: cedida.

També es podran visitar prèviament algunes de les exposicions que estaran obertes al públic durant la festa major. És el cas de la mostra del 12è concurs infantil de punts de llibre (del 19 de maig al 10 de juny a la biblioteca dels Safareigs), l’exposició fotogràfica Gent del Barri (del 30 de maig al 30 de setembre a la tanca del centre cívic) o l’exposició d’Adolf Salanguera (del 31 de maig al 8 de juny a la Societat Coral Colon), entre d’altres.

Actes centrals

Tal i com ha detallat Serra, el programa d’activitats d’aquest 2025 aplega més d’un centenar de propostes culturals, gastronòmiques i esportives. Com cada any, un dels grans atractius de la festa serà la competició de Llamps i Trons, que enguany arriba a la 20ª edició amb diverses proves puntuables adreçades al jovent del barri. Un altre dels moments més esperats, la cursa de carretons, també té dia i hora: diumenge 8 de juny a les 17:30.

Llamps, celebrant la victòria, fa dos anys. Autor: David Jiménez.

Al llarg del cap de setmana hi haurà desenes d’activitats, la gran majoria amb la plaça de La Creu Alta com a punt neuràlgic. No hi faltaran els àpats populars, el Correbars (divendres 6 de juny, 21:00), el correfoc infernal (dissabte 7 de juny, 23:00) o la cercavila de Festa Major (diumenge 8 de juny, 12:00). Pel que fa a les novetats, cal esmentar, per exemple, la visita panoràmica al terrat de la Torre Millenium (dissabte 7 de juny, 10:00), amb reserva prèvia, o el concurs d’arrossos al Tallaret (dissabte 7 de juny, 12:00). Tot plegat es podrà seguir a través d’una app, Novo, on es facilitarà al moment tota la informació de la festa.

Tallarets d’honor

L’associació veïnal ha presentat algunes modificacions en el Tallaret d’Honor, el premi que reconeix figures rellevants de la comunitat creualtenca. Enguany s’entregaran dos guardons. Un individual, que serà per a Joaquim Morera, destacat veí i col·laborador de l’associació, i un altre col·lectiu, a la família Guitart Vidal, molt implicada en la vida social del barri.

Foto de portada: cursa de carretons, fa un parell d’anys. Autor. David Jiménez.

Deixeu un comentari