L’Agrupació de Veïns de Gràcia ha fet públic el seu malestar pel desallotjament fa uns dies d’un conjunt fabril abandonat al barri, a prop de l’escola Teresa Claramunt, on dormien una quarantena de persones. L’entitat veïnal denuncia que se’ls va fer fora sense cap “alternativa habitacional”, reduint-los a la condició de “sensesostre” amb tot l’hivern per endavant. L’actuació policial va anar a càrrec dels Mossos d’Esquadra i la Policia Nacional.
L’entitat veïnal es mostra molt “preocupada” per la situació de la quarantena de persones que malvivien a la nau i que van ser desallotjades fa uns dies. L’AVG assegura que durant mesos es va crear un clima de “d’inseguretat que no existia” amb batudes, registres i presència policial a la zona, amb detencions arbitràries. Una “pressió policial insistent” producte d’algunes queixes de veïns.
“No ens consta que cap de les persones desallotjades tingués en aquell moment cap expedient obert per delictes i en qualsevol cas els delictes s’imputen a individus perquè criminalitzar un col·lectiu és una clara mostra de racisme i classisme”. L’entitat veïnal assegura que “entenem que les persones poden sentir temor o experimentar molèsties però la convivència és el fruit del coneixement, de la relació amb l’altre, de la mediació si cal, mai de l’expulsió”.
L’entitat assegura que els serveis públics haurien d’actuar de forma més proactiva, amb més recursos i sensibilitat, i si cal amb un alberg municipal. Ara asseguren que faran seguiment per veure si les naus es rehabiliten, s’enderroquen o si el seu deteriorament i insalubritat empitjoren encara més.
Informació relacionada:
Foto portada: desallotjament de les naus ocupades per una quarantena de persones al barri de Gràcia. Autor: Crida / cedida.