Foto de portada: Frame de la pel·lícula Salve Maria

El film ‘Salve Maria’ encetarà la nova temporada del Cineclub a l’Imperial

Ja en ple 2025 el Cineclub ha presentat la programació cinematogràfica del trimestre gener-març que tindrà lloc cada dijous al Cinema Imperial. Amb una cartellera carregada de novetats, l’oferta compta amb 12 projeccions, de les quals hi ha programades tres sessions de tertúlia post-film. La temporada s’iniciarà el proper 16 de gener amb Salve Maria i finalitzarà el 27 de març amb el curtmetratge Un amor perfecto del sabadellenc Toni Andújar. “En el Cineclub no creiem en gèneres, sinó en el bon cinema”, emfatitza el director de l’entitat, Esteve Badia.

La programació l’arrencarà el film català Salve Maria de la directora catalana Mar Coll el 16 de gener a 20:30h. Així mateix, realitzarà una breu presentació i col·loqui. Li seguirà la següent setmana la pel·lícula marroquina Las jaurías, dirigida per Kamal Lazraq. Aquesta projecció tindrà dues sessions (20h i 22:30h) i post tertúlia. “Intentem sempre sorprendre i no tenir unes línies estàndards. Volem sempre fer trimestres diferents, tot i que pretenem estar pendents de l’actualitat”, remarca Badia.

“Pel que fa al sistema d’elecció de pel·lícules, tenim unes línies molt marcades: posar cinema de proximitat, ja sigui en català, castellà o francès. Tenim una quota d’onze pel·lícules trimestrals fetes a Catalunya. Normalment portem pel·lícules recents o d’estrena i unes 3 films han de ser produïdes abans del 2020, volem captar els joves”, declara Badia al voltant dels criteris de selecció dels films

El Cineclub introduirà el documental en català Montserrat, Integral 107 de Biel Macià. Tindrà una durada de 85 minuts i l’argument estarà marcat per l’amor cap a la muntanya de Montserrat i tot el que l’hi envolta. Macià també realitzarà una breu presentació i col·loqui. Se’n faran dues sessions el 30 de gener a les 20h i 22:30h. El primer dels clàssics cinematogràfics serà el 6 de febrer amb la projecció de El hombre que mató a Liberty Valance. La pel·lícula western, estrenada l’any 1962 per John Ford despertarà l’expectació d’aquells més nostàlgics del gènere en plena època de Hollywood. Hi haurà una doble sessió a les 20h i 22:30h.

Frame pel·lícula Jauría
Frame pel·lícula Las jaurías

Seguidament, tindrà lloc el film francès Poèmes, dirigit per Héctor Favre i estarà es projectarà el 13 de febrer en doble sessió (20h i 22:30h). També hi haurà una breu presentació i col·loqui amb el director. Un dels plats forts d’aquesta temporada serà el visionat de Recuerda, un film del gran director Alfred Hitchcock amb aportacions de Dalí, el 20 de febrer també en doble sessió a la mateixa hora i amb tertúlia post-film. Tanmateix, la propera setmana es podrà veure Una mujer bajo la influencia, en homenatge a Gena Rowlands, també en doble sessió.

D’altra banda, pel que fa a l’agenda del març, l’engegarà la pel·lícula Not a pretty picture com a projecció especial pel Dia de la Dona. El visionat tindrà lloc el dia 6 de març a les 20h i a les 22:30h. El dia 13 un dels clàssics i precursors de la Nouvelle Vague francesa, Lola Montès, es farà un lloc a l’Imperial en també doble sessió, una pel·lícula “d’altíssima gama”, en paraules de Badia. Al concloure la pel·lícula, hi haurà sessió de terútlia. La programació la tancaran el film de comèdia romanesa No esperes demasiado del fin del mundo (20 de març en sessió única) i el llargmetratge El desvío, conjuntament amb el curt Un amor perfecto del sabadellenc Toni Andújar, ambdues el 27 de març.

Balanç del passat trimestre

“Ha estat inesperat”, així titllava Badia el balanç d’espectadors de la programació de tardor. Subratlla que la mitjana d’assistència ha estat de 94 espectadors, també motivada per l’alta assistència a sis de les projeccions, de les quals superaven el centenar de persones. Al seu parer, el més important és la selecció de pel·lícules que enganxin a la gent cada dijous, més enllà del gènere.

“Ho valorem molt i sobretot destaquem l’increment de gent jove”, així es pronunciava Badia per remarcar la satisfacció d’haver enganxat públic jove al cinema. Afegeix que els joves, en comptes de fer-se socis, són més partidaris d’adquirir paquets de cinc entrades a 3 euros si són menors de 30 anys.

Foto de portada: Frame de la pel·lícula Salve Maria

Els comentaris estan tancats