iSabadell.cat
Farrés obre la porta a “replantejar” horaris per la calor

L’alcaldessa de Sabadell, Marta Farrés, obre la porta a “replantejar els horaris” d’algunes de les activitats de la Festa Major, després d’una edició marcada per la intensa calor, molt per sobre dels 30 graus en bona part del programa. Farrés assegura que caldrà repensar si val la pena avançar o canviar els horaris de les activitats més vinculades al migdia. Farrés ha celebrat una Festa Major amb molta “participació” i “tranquil·litat” en un balanç amb Ràdio Sabadell.

Farrés ha assegurat que caldrà replantejar les activitats més vinculades al migdia, com la botifarrada popular, que aquest any va tenir un decrement de l’assistència, que s’atribueix a les altes temperatures del passat dissabte. Tres quarts del mateix podria passar amb la pedalada popular, que ha atret 5.000 persones, però que comença a les 11 del matí i acaba passat el migdia. Les curses populars també es podrien avançar en properes edicions. La cursa d’adults comença a les 10 però les infantils no ho fan fins passat quarts de dotze del migdia. En tot cas, l’alcaldessa apunta que “tenim un any per davant per parlar amb tothom i fer-ho de la mà dels organitzadors”.

Les curses populars de Festa Major han tingut la inscripció més alta de la seva història, més de 5.500 persones apuntades. Es tracta d'un increment d'unes 700 persones, prop d'un 20 per cent més que l'any passat. Més de 3.200 es van apuntar a la cursa de 5k, 1.700 ho van fer a la 10k i més de 600 a alguna de les tres categories de les infantils, per a nens nascuts entre els anys 2014 i 2020. És un dels actes més seguits de la Festa Major, i un dels més tradicionals, ja que la cursa popular ha arribat a la 47ª edició. Fotos: Luis PH.
Sortida d’una de les curses infantils de Festa Major, passades les 11.30 hores de diumenge. Fotos: Luis PH.

Pel que fa a la resta de la Festa Major, Farrés ha destacat que no hi ha hagut gaires incidències i l’ha definit amb dues paraules: “participació” i “tranquil·litat”. En tot cas, això sí, a l’espera del tancament de la darrera nit, protagonitzada pel castell de focs a les 22 hores, el concert d’Hotel Cochambre a l’Eix Macià i la coincidència de tot plegat amb el Sabadell-Córdoba a la Nova Creu Alta a partir de les 20.30 hores.

Comparteix

Icona de pantalla completa