L’escriptor sabadellenc David Vila i Ros publica A la lluna (Voliana Edicions), un recull de més d’un centenar de contes per a adults que tenen com a element comú el satèl·lit natural de la terra. “El conte és un gènere que m’apassiona perquè et permet parlar de molts temes. Té una part de diversió, de gaudir d’una història de ficció; però també serveix per denunciar, per incorporar l’esperit crític”, explica l’autor.
En la seva darrera obra, Vila i Ros ens convida a endinsar-nos en una sèrie de relats on la línia que separa la realitat de la fantasia es difumina. En aquest sentit, el sabadellenc avança que el llibre està composat per un total de 112 contes, alguns en format ‘micro’ i altres amb una extensió més llarga, distribuïts en quatre grans blocs que fan referència a les fases de la lluna.
“Quan expliques que publiques contes molta gent pensa que escrius per a nens, però no és necessàriament així. El conte per a adults dona molt joc, ja que el lector ha de posar molt de la seva part i la interpretació pot canviar molt en funció de qui el llegeix”, argumenta.
La primera presentació d’A la lluna tindrà lloc el proper dimarts 11 de març a La Llar del Llibre (19 hores). Vila i Ros destaca que el format permetrà llegir alguns dels relats breus en directe. “Les presentacions acaben sent a vegades petits recitals”, admet entre riures. Casualitats del destí, es realitzarà en una setmana on els astres seran protagonistes a Sabadell gràcies a la celebració de la 26ª Convenció Astronòmica. Més endavant també hi haurà presentacions a Castellar, Barcelona i altres municipis.
Cal recordar que l’obra arriba a les llibreries tan sols uns mesos després que El parlar del Vallès, on el mateix Vila i Ros comparteix i reivindica les particularitats del català a la comarca. “Estic molt satisfet perquè hem pogut anar presentant el llibre a moltes poblacions, tant del Vallès Occidental com de l’Oriental. Van voler fer una segona edició ampliada i tot just ara acaba de sortir la tercera. Molta gent ha volgut fer aportacions”, afirma.
Foto de portada: retrat de Vila i Ros. Autor: JdA.