iSabadell.cat
L’escriptor Javier Castillo desborda la Llar del Llibre

La signatura de llibres s’havia convocat per a dos quarts de sis de la tarda, però a les sis la cua ja tombava la cantonada entre el carrer de Sant Antoni i el carrer de Jesús, i s’allargava gairebé fins al de les Valls. Esperant, gent de totes les edats, llibre en mà, fent orgull de ser fidels lectors de l’escriptor Javier Castillo. Sabadell ha estat la vuitena parada a la gira del best-seller, que acaba de publicar la seva darrera novel·la, El susurro del fuego. Va sortir a la venda fa poc més d’un mes, i ja encapçala la llista de llibres de ficció més venuts a Espanya.

La calidesa de l’escena contrasta amb la fredor de les pluges torrencials que han sacsejat la ciutat tan sols unes hores abans. L’escriptor havia sembrat el dubte a través de les xarxes socials, on desitjava que la pluja no fos un impediment i demanava precaució als que tenien pensat desplaçar-se des de lluny. El temporal, però, no ha espantat els seus lectors, que esperen impacients a què s’obrin les portes de La llar del llibre.

A l’entrada, ben plantades, l’Edna i la Cristina Avilés cerquen a l’escriptor amb la mirada. Seran les primeres a parlar amb ell, i ho tenen merescut. Porten a la Llar del llibre des d’un quart de dues, tot i que l’espera, asseguren, no se’ls ha fet pesada: “la companyia ha estat molt bona”, somriu la Cristina mirant a les dones que la segueixen a la cua. Des de les tres que el degoteig de gent ha estat constant. El grupet parla i riu, però amb l’ull viu perquè no se’ls coli ningú. A cinc minuts que s’obrin les portes, els nervis estan a flor de pell.

Cua per accedir a la Llar del Llibre, aquest dijous. Autor: X.Cano.
Cua per accedir a la Llar del Llibre, aquest dijous. Autor: X.Cano.

A dins, l’escriptor malagueny acaba de fer-se amb l’espai. En Javier Castillo va publicar la seva primera novel·la el 2017. El día que se perdió la cordura va ser molt exitosa, igual que El día que se perdió el amor y Todo lo que sucedió con Miranda Huff, les novel·les que la van seguir. Amb tot, l’escriptor ho va acabar de petar al 2020, amb La chica de nieve, que va ser adaptada per Netflix. La sèrie, que es va col·locar en el top u de sèries més vistes a tan sols una setmana de la seva estrena, va acabar de consolidar-lo com a fenomen literari. Ara, el catorze de novembre, la plataforma estrenarà una altra adaptació d’un dels seus llibres, El cuco de cristal, publicat el 2023.

És un moment molt dolç per a l’escriptor, que es desfà pels lectors que s’apropen a veure’l: “és un home molt humil”, afirmen l’Edna i la Cristina. Surten embaladides, ja amb el seu exemplar signat: “Ho parlàvem mentre fèiem cua” -diu l’Edna-. “No recordo perquè vaig decidir llegir-me el primer llibre, suposo que el vaig veure recomanat a les xarxes. El que sí que et puc dir és que des que el vaig enxampar no he pogut parar”. La jove s’ha llegit tots els llibres de l’autor, només li queda l’últim, un thriller en què la protagonista tracta de reconstruir la seva vida després d’un incendi que amaga una veritat devastadora.

A dos quarts de set, encara continua afegint-se gent a la cua. Un èxit que, segons el personal de la llibreria, ha estat ben senzill d’assolir: “nosaltres només hem hagut de fer la convocatòria. No hem hagut de mobilitzar els lectors, la resposta ha estat massiva des del primer moment”. La pròxima parada de l’escriptor serà a la Librería General de Zaragoza, continuarà per Espanya i acabarà a Mèxic, on també té una legió de lectors.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa