ISabadell.cat
La temporada d’òpera arrenca aquest dimecres amb ‘Les noces de Fígaro’ de Mozart

Aquest dimecres arrenca al Teatre La Faràndula la 38ª temporada d’Òpera Catalunya amb Les noces de Fígaro de Wolfgang Amadeus Mozart, una de les dues noves produccions del cicle junt amb L’holandès errant de Richard Wagner. La temporada es completarà amb dues produccions que ja s’han vist anteriorment, Norma de Vincenzo Bellini i La traviata de Giuseppe Verdi. En total, s’oferiran 49 funcions en 13 ciutats catalanes. “Les sensacions són molt bones i ens fa molta il·lusió arrencar una nova temporada que serà molt ambiciosa”, apunta el director general de la Fundació Òpera a Catalunya, Oscar Lanuza.

La nova temporada oferirà 49 funcions en 13 ciutats: Sabadell, Barcelona, Cornellà de Llobregat, Figueres, Girona, Granollers, Lleida, Manresa, Reus, Sant Cugat del Vallès, Tarragona, Vic i Viladecans. La inauguració es farà al Teatre La Faràndula aquest dimecres amb Les noces de Fígaro de Wolfgang Amadeus Mozart. L’òpera realitzarà un total de 15 funcions en 12 ciutats, passant per pràcticament tots els teatres del circuit durant els mesos d’octubre i novembre de 2025.

La nova proposta parteix de la producció presentada el 2015, amb la mirada renovada del director i actor terrassenc Miquel Gorriz i una escenografia i un vestuari nous, dins els paràmetres clàssics. La direcció musical va a càrrec de Daniel Gil de Tejada, director musical de la Fundació i del cor Amics de l’Òpera de Sabadell.

Assaig general de 'Les noces de Fígaro'. Autor: ACN.
Assaig general de ‘Les noces de Fígaro’. Autor: ACN.

Minuts abans de l’inici de l’assaig general de la producció, Oscar Lanuza, director general de la Fundació Òpera a Catalunya, destaca que la d’enguany serà una edició molt ambiciosa on, a banda, de Les noces de Figaro, la companyia presenta L’holandès errant, la primera òpera de Richard Wagner en una nova producció a càrrec d’Emilio López i sota la direcció musical de Josep Planells Schiaffino, tots dos debutants a Òpera a Catalunya. “És una fita per a la companyia i una manera de respondre a les demandes dels espectadors, als que ens orientem”, afegeix. La temporada es completa, ja el 2026, amb dues produccions presentades anteriorment: Norma de Vincenzo Bellini (febrer-març 2026) i La traviata de Giuseppe Verdi (abril-maig 2026).

38ª temporada d’òpera

La 38a temporada d’Òpera a Catalunya consolidarà el nombre de títols i funcions. Així, el Teatre La Faràndula de Sabadell acollirà aquesta temporada 21 funcions d’òpera. Pel que fa al circuit, per primera vegada totes les òperes es podran veure a L’Atlàntida de Vic, a més del Palau de la Música Catalana i al Teatre Fortuny de Reus, on es programen un any més els quatre títols. A més, ciutats com Granollers, Lleida, Manresa, Sant Cugat i Tarragona mantindran la seva programació amb tres òperes cadascuna, mentre que Cornellà i Viladecans continuen programant dos títols per temporada, consolidant així una xarxa estable de públics arreu de Catalunya.

Assaig general de 'Les noces de Fígaro'. Autor: ACN.
Assaig general de ‘Les noces de Fígaro’. Autor: ACN.

Oscar Lanuza destaca que una edició més el gran objectiu serà portar una programació de qualitat a totes les ciutats que formen part del circuit amb preus assequibles i un llenguatge i una posada en escena que, sense renunciar a l’experimentació i a la innovació, connecti amb un públic que en moltes ocasions s’acosta per primer cop a una òpera.

També mantindran el compromís amb el “talent jove, emergent i local” i la vinculació amb les ciutats que acullen representacions. A tall d’exemple, Lanuza ha recordat que a Les noces de Fígaro s’estrenen 15 cantants entre els dos repartiments del Cor Amics de l’Òpera de Sabadell i l’Orquestra Simfònica del Vallès.

Foto de portada: un moment de l’assaig. Autor: ACN.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa