El grup Pepet i Marieta ha vingut a Sabadell per presentar la primera cançó del seu nou àlbum. La Vacuna és una creació de l’any passat, clarament marcat per la pandèmia de la Covid-19, i abans d’avançar la resta de temes que completen el nou disc encara els falten un parell de parades més. Aquest divendres a la nit, però, la furgoneta vermella del Pepet ha aparcat a casa nostra i la sala Va de Música ha reviscut un concert del grup ebrenc, però amb totes les mesures sanitàries: distància, mans i mascareta.
El públic cantava des de la cadira, ballava de cintura en amunt i reia, reia molt: així va ser el concert de Pepet i Marieta a la sala Va de Música, a Covadonga. Josep Bordas, més conegut com a Pepet, i Maria Cruz han presentat La Vacuna, el primer single del seu nou disc. Ho han fet, però, d’una manera força atípica: no només per les limitacions del públic, que pràcticament no ha pogut ni aixecar-se de la cadira, sinó que damunt de l’escenari només hi havia dos dels sis membres de la banda. Tot i això, en aquest nou tema l’objectiu i l’essència de Pepet i Marieta són els mateixos de sempre:
“La vacuna és l’amor. L’amor és el que ens sustenta i ens soluciona tots los problemes: la tristesa, l’angoixa, els mals dies i la ‘borratxera’ també. Amb aquest nou disc fem un joc de paraules amb el context actual i li volem donar la volta perquè a la vida sempre s’ha de buscar la part lluminosa de les coses”, explica Josep Bordas.
Efectivament, en un context encara delicat per la pandèmia, sabadellencs de totes les edats han cantat lletres que parlen de temes molt comuns en la vida quotidiana: l’amor, el sexe, les imperfeccions, l’educació i la terra d’on som; entre d’altres.
Pepet i Marieta també es reinventa
El grup ebrenc ha optat pel petit format i, per compensar-ho, ha canviat una mica l’actuació: les cançons estaven lligades per converses entre els dos artistes i, entre tot plegat, formaven un espectacle del més esvalotat: calces pel cap, ulleres de sol en una sala a les 10 de la nit, disfresses de policia, bufandes de plomes i alguna ensopegada damunt de l’escenari. Bordas valora positivament aquesta nova fórmula de treure single per single en lloc de presentar tot el disc de cop. L’artista considera que d’aquesta manera s’aprecia millor cada cançó i que la tendència digital propicia aquest format: la gent cada cop escolta més playlist (llistes de caçons que barregen diferents autors) i no tants discos d’un artista en concret.

La segona dosis de La Vacuna s’estrenarà el dia 11 de juny, sota el títol Pure Cocaine, que seguirà amb la mateixa fórmula que aquesta primera mostra. A l’agost, Pepet i Marieta tornarà als escenaris al complet, tal com va fer fa sis anys a les Barraques de Sabadell. Al juny participaran en dos festivals, un a Mallorca i l’altre a Tarragona, al juliol pararan l’activitat perquè en Pepet tornarà a ser pare i a finals d’estiu pujaran als escenaris altre cop.
Qui són Pepet i Marieta?
Pepet i Marieta és un grup de música catalana. No són dels més coneguts, però de ben segur que la lletra de les seves cançons plasmen el dia a dia de molta gent: Imperfectes, Me moles, Poliamor, Somriu i L’educació no es toca són alguns dels seus èxits més sonats que ahir van tocar a la sala Va de Música. L’any 2015 van protagonitzar La cançó de l’estiu de TV3 amb Corre l’estiu i l’any següent van versionar la cançó Carnaval per a La Marató de TV3.
Inicialment, la marieta d’en Pepet no era la Cruz, sinó una herba. Josep Bordas va començar un projecte en solitari, com a cantautor, i quan va tenir l’oportunitat de fer un disc va ser quan va formar la banda que són actualment. Pepet i Marieta fa 16 anys que va néixer i el seu grup de fans ja sobrepassa els 14.000 seguidors a Instagram.
En el concert d’aquest divendres 28 de maig, els Pepet i Marieta no han esgotat totes les entrades, però la sala estava plena. 90 minuts d’oci, de missatges creuats entre una banda i l’altra de l’escenari, de diversió; perquè Pepet i Marieta Va de Música.
Foto portada: Pepet i Marieta aquest divendres a la sala Va de Música. Autor: David B.
