Foto portada: el president de la Cambra de Comerç, Ramon Alberich, el president del CE Sabadell, Esteve Calzada, i Josep Milà. Autor: cedida.

Calzada fa una crida a l’empresariat per pujar al carro del CE Sabadell

Acord de col·laboració entre la Cambra de Comerç i Indústria de Sabadell i el Centre d’Esports, per elaborar un estudi de l’impacte econòmic del club arlequinat. Aconseguit l’objectiu social (els 5.000 socis) i esperant la recuperació esportiva després de la primera victòria, l’equip del president i màxim accionista Esteve Calzada espera seduir més les grans empreses de la ciutat i la comarca, ja que la tercera pota del seu projecte econòmic passa per incrementar els molt modestos patrocinis.

Es va parlar molt al juny de les paraules de Calzada, que es van interpretar com una crítica a l’Ajuntament. Però va posar sobre la taula la necessitat de millorar les vies d’ingressos del club a més nivells. Com a mínim, a tres nivells: administració, el sector empresarial i l’afició. Així si pel que fa a l’afició es van marcar l’objectiu dels 5.000 socis i bé és cert que es va demanar més ajuda a l’Ajuntament, aquell mateix dia Calzada també es va posar com a objectiu aconseguir més, i més quantiosos, patrocinis.

Una de les possibilitats per aconseguir-los serà valorar de forma efectiva l’impacte que té el club a la ciutat i el seu teixit productiu. En aquesta línia aquest dimecres s’ha segellat un acord amb la Cambra de Comerç per posar-hi fil a l’agulla. En les properes setmanes es presentarà un estudi fet per l’economista i sociòleg Josep Milà en aquest sentit.

La transformació de la industrial del futbol

El president i màxim accionista del CE Sabadell s’ha reunit amb una representació empresarial. Una trobada eminentment de negocis més que no pas esportiva, on el president del Centre d’Esport ha presentat la ponència La transformació de la industrial del futbol, i ha demostrat la seva trajectòria en el negoci del futbol com a director general de Màrqueting del Barça en la primera era Laporta, fundador de l’empresa de màrqueting esportiu Prime Time Sport o actual director comercial de la societat City Football Group, entre altres propietària del Manchester City de Guardiola, el NY City o el Yokohama Marinos japonès. Calzada també ha publicat el llibre Show Me the Money! sobre el negoci del futbol.

Estabilitat financera; crida als patrocinis

L’equip de Calzada transita per la seva quarta temporada al capdavant del Sabadell, amb una salvació in extremis a Olot, un inoblidable ascens al playoff, un duríssim descens sense poder obrir l’estadi al públic en tota la temporada i ara havent començat, amb no gaire bon peu, la travessa per la Primera RFEF. Però en aquests quatre anys la situació institucional i econòmica del club és més estable del que ho ha estat en el que va de segle. Van arribar nous inversos, es va posar ordre als registres i llibres comptables i s’ha revertit la situació financera d’una entitat que ha estat molts anys a la corda fluixa.

De cara al futur, el Centre d’Esports vol visualitzar més l’impacte que té, i més el que podria tenir a Segona A, el futbol a la ciutat. Ho faran de la mà de la Cambra de Comerç. El seu president, Ramon Alberich, ha assegurat que “el projecte sòlid del Sabadell ho ha de ser de la ciutat amb objectius clars i compartits”. Per la seva part, Calzada segueix insistint en el seu missatge a tothom qui el vulgui escoltar:

“Estem davant una oportunitat històrica per estabilitzar el club en el futbol professional amb el suport dels inversors, massa social, empreses i institucions, dins del Tracte Tornarem”.

Aixi que, com va fer a l’estiu amb afició i institucions, ha demanat al teixit empresarial la necessitat del club que se sumin grans empreses a través de patrocinis i altres fórmules per evitar dependre sempre de l’aportació dels inversors. De moment, aquest any la samarreta del primer equip ha trobat patrocinador, cosa que no sempre havia passat en els darrers anys.

Foto portada: el president de la Cambra de Comerç, Ramon Alberich, el president del CE Sabadell, Esteve Calzada, i Josep Milà. Autor: cedida.

Comments are closed.