Adam Rothstein, Ramon Alberich i Pau Morilla-Giner, a la Cambra. Autora: Alba Garcia.

Un CE Sabadell global: les claus del nou model de negoci que vol impulsar el club

  • La direcció presenta un pla per transformar econòmicament el Centre d’Esports.
  • L’acte ha estat la primera aparició institucional del màxim accionista, Adam Rothstein

El CE Sabadell vol implantar un nou model de negoci per garantir l’estabilitat del club a mitjà i llarg termini. Així ho ha explicat aquest divendres el president de l’entitat, Pau Morilla-Giner, que ha avançat alguns dels projectes que té en ment l’equip directiu per diversificar les fonts d’ingressos i consolidar la marca arlequinada. La principal novetat és que s’està treballant per tancar concerts internacionals a la Nova Creu Alta i convertir artistes globals en ambaixadors del club.

La Cambra de Comerç ha acollit aquest matí una trobada amb el teixit empresarial per conèixer de primerà mà els plans de futur del Centre d’Esports. “Volem que la piloteta entri com a conseqüència que les coses es fan bé a nivell de club, no que les coses vagin bé perquè entri la piloteta”, ha resumit Morilla-Giner. La sessió també ha suposat la primera aparició pública del màxim accionista de l’entitat, l’empresari nord-americà Adam Rothstein, que ha insistit en el potencial que té el Sabadell per arribar al futbol professional.

Adam Rothstein, amb el president de la Cambra, Ramon Alberich. Autora: Alba Garcia.

El primer factor a tenir en compte, com s’ha comprovat en les darreres temporades, és que la Primera Federació és una categoria totalment deficitària. Segons ha detallat Morilla-Giner, el club té actualment uns ingressos d’uns dos milions d’euros per temporada, mentre que les despeses se situen entre els 3,5 i els 4 milions d’euros. L’escenari canviaria dràsticament amb un hipotètic ascens a La Liga, on els drets televisius són molt més potents. “El futur passa per un model de negoci que, encara que continuï estant arrelat a l’èxit esportiu, ho faci d’una manera més sostenible i resilient”, defensa el sabadellenc.

Grans esdeveniments a la Nova Creu Alta

En aquesta línia, el Centre d’Esports explora noves vies de finançament per assegurar-se un creixement estable. El projecte més llaminer és l’organització de grans concerts a la Nova Creu Alta, amb la complicitat de l’Ajuntament, que han de suposar un salt important a nivell econòmic i de massa social. “Volem crear un cercle virtuós que ens permeti promocionar el club i que hi hagi més gent que ens segueixi”, sosté Morilla-Giner, que avança que “aquests artistes només podran tocar aquí si es converteixen també en ambaixadors del Sabadell”.

Pau Morilla-Giner. Autora: Alba G.

En la mateixa línia, una de les apostes del club és la creació de contingut audiovisual. Rothstein treballa colze a colze amb Tracy Pollard i Tom Florio, col·laboradors lligats a la indústria de l’entreteniment dels EUA, on darrerament s’han fet productes mediàtics de gran tirada al voltant d’equips modestos que lluiten per pujar o baixar. “Quan hem ensenyat el portafoli de tot el que volem fer aquí, la resposta universal ha estat que com ens podien ajudar”, celebra l’empresari. Aviat hem de tenir novetats al respecte.

Planificar amb temps, factor clau

Dins d’aquest còctel, tant Morilla com Rothstein remarquen la necessitat de continuar potenciant el planter per ser sostenibles esportivament. “És una inversió que s’està fent a futur i que comença a donar brots verds”, diu el president. En aquest sentit, considera que és fonamental aconseguir estabilitat econòmica perquè el projecte no depengui cada estiu de l’arribada de nous inversors. Rothstein també ha destacat el futbol formatiu com un ingredient per crear una “identitat” reconeixible. “Si som capaços de desenvolupar els joves i treballar a llarg termini augmentaran les nostres possibilitats d’èxit”, declara el màxim accionista.

Més informació:

Foto de portada: Rothstein, el president de la Cambra, Ramon Alberich, i Morilla-Giner. Autor: Alba G.