Triomf i segona Copa Catalunya al ‘Temple’. El Centre d’Esports s’ha imposat de forma merescuda per la mínima contra un gran rival com el Barça Atlètic, que ha plantat cara a base de talent, joventut i esforç (1-2). La Nova Creu Alta ha viscut una final magnífica on el conjunt arlequinat ha fet mèrits per sumar un premi més al seu palmarès.
Ni rotacions ni res. Malgrat ser una competició menor, Ferran Costa, que va anunciar en roda de premsa que aniria a guanyar la final, no ha escatimat i ha presentat quasi un onze de gala i molt reconeixible, com si fos un partit de lliga. Un trofeu que no només és una victòria, sinó que un èxit de cadascú dels jugadors, staff i entitat, demostrant la impecable feina del conjunt arlequinat que continua en construcció per professionalitzar-se. El club ha anat a per la final, s’ho ha cregut i ha acabat trobant el premi. Una Nova Creu Alta encigalada per aquesta competició és una fidel imatge de la gran comunió equip-afició i del bon moment que està vivint la institució.
Gioacchini torna a ser diferencial
El nord-americà tenia raó: un cop obert el pot de quètxup amb el primer gol, tot sortiria rodat. No havien passat ni quatre minuts i Gioacchini, vestit de davanter per tornar a donar una alegria a la parròquia arlequinada. Un gran remat de cap entre centrals a centrada de Miki Codina, l’esfèric s’esquinava a la cantonada i el sabadellenc Iker Rodríguez, porter blaugrana, no ha arribat a aturar-lo. Gol matiner, domini i grans ocasions. El conjunt de Ferran Costa ha continuat insistint, quasi trobant el premi després d’un xut d’Urri, refusat pel porter. Rodríguez ha hagut d’intervenir un tercer cop després d’una rematada de cap d’Édgar, apareixent en segona línia.

Pel que fa el Barça Atlètic, han reaccionat i amb talent jove, han pres el domini del partit per trams i també llepant el gol en més d’una ocasió. Una gran rosca de Juan Ybarra al més pur estil López-Pinto marxava fregant el pal. Un bon partit d’Orian Goren, comandava operacions al mig del camp i molt dinàmic entre línies. Ignasi Quer ha tingut a tocar l’empat però l’esfèric marxava molt creuat. Un dels contrapunts més preocupants és la lesió del nou fitxatge Bisiwu a una trepitjada del ‘Pipa’, retirat del camp per les assistències.
L’empat i la reacció blaugrana
A la represa, el conjunt blaugrana s’ha posat la granota de treball i ha començat manant amb molta més presència a tres quarts de camp. En un dels ensurts, el Barça Atlètic empatava el xoc a mans d’Aziz Issah en una segona jugada rocambolesca. Ferran Costa engegava la maquinària de canvis, redibuixant tota la davantera, entrant Rahmani i Valles. El partit s’avivava i l’equip de Beletti quasi marcava el segon després d’un error defensiu.

El propi Gastón Valles, qui encara no ha vist porteria, ha rematat sol i sense oposició una pilota deficient. Veient que l’empat no es trencava, Costa donava entrada el rus Obolskiy per apuntalar un esquema amb dos davanters. El Sabadell tornava a prendre el control malgrat no aconseguia neutralitzar la verticalitat del Barça Atlètic, prenent l’accelerador per banda i quasi marcant el 2-1 amb un xut molt ajustat de Gistau. El Sabadell, qui poc a poc guanyava pes i anava a buscar el partit, acabaria trobant el premi a les acaballes. Rahmani rematava la feina i posava la cirereta a la final. Un tercer rebot després d’un pal i dos cops de cap, l’exjugador del Cartagena des de l’àrea petita feia esclatar la Nova Creu Alta.

Enfilant el temps de descompte, un darrer ensurt no ha privat el conjunt arlequinat de guanyar la competició. Una de les grans sensacions del partit ha estat la carta de presentació del sabadellenc Iker Rodríguez, porter blaugrana que ha materialitzat un partit tremendament notable i sent el verdader salvador d’una golejada arlequinada.
10 anys i segona Copa Catalunya
Feia 10 anys que el CE Sabadell no aixecava la Copa Catalunya i en una temporada que promet moltes alegries, els arlequinats es fan amb la segona Copa a les seves vitrines. Immaculada recuperació d’un Sabadell, que feia dos anys, estava en crisi i disputant la 2a RFEF, a canviar la història del club. Crits, felicitat i emocionant celebració per la consecució de la Copa, també d’un Ferran Costa, mantejat i un dels grans artífexs dels èxits més recents de la història del Centre d’Esports.
Per un altre costat, amb la ment posada a la lliga a partir de demà, el conjunt arlequinat haurà de continuar demostrant el seu futbol i la seva identitat contra un altre dels puntals de Segona, el Córdoba. El partit tindrà lloc el proper dilluns a les 20:30 h.
FITXA TÈCNICA:
CE Sabadell: Fuoli a la porteria; Pipa, Codina, Edgar, Sanz, Catalá; Urri, Quadri, Eneko; Priego, Gioacchini
Barça Atlètic: Rodríguez a la porteria; Farré, Caicedo, Campos, Gariba; Ybarra, Villar, Goren, Bisiwu; Quer, Issah
