iSabadell.cat
La febre per l’ascens també es viu a Zamora: tot venut i més grades

Que ningú es pensi que el Sabadell jugarà dissabte contra un rival que no ho donarà tot o que veu la final com un tràmit. És una final històrica per al Zamora, tant si no més que per al Sabadell. L’oportunitat somniada pel conjunt castellano-lleonès per pujar a la divisió de plata del futbol espanyol, on no hi han estat mai. I com el Sabadell també hi arriben amb la moral alta després de la remuntada contra el Villarreal B del passat diumenge.

El Zamora prepara amb màxima intensitat el partit de dissabte, i la tornada el següent divendres a Sabadell. S’està a punt de completar l’aforament, d’unes 8.000 localitats. L’Ajuntament de la localitat, presidit per Paco Guarido -un alcalde singular, l’únic batlle comunista d’una capital de província, que va mantenir el seu salari de conserge quan va arribar a l’alcaldia, que deixarà l’any vinent- ha ofert al club 400 grades addicionals per incrementar l’aforament del Ruta de la Plata. Es treballa contra el rellotge per veure si s’arriba a temps. S’hi arribarà.

Pantalles gegants

En paral·lel, l’Ajuntament de la localitat estudia emetre els partits en pantalles gegants a la plaça Major, coincidint amb les festes de Sant Pere. I encara més: la Diputació de Zamora també estudia oferir el partit a Moralejo del Vino, localitat en la que se celebra el Dia de la Província, segons informa La opinión de Zamora. Tenen el mateix hipotètic problema amb els drets televisius que s’ha argumentat a Sabadell. Es veurà si la solució dista de la sabadellenca, on s’ha descartat.

Cano, renovat

Per una altra banda, la confiança de l’entitat en l’entrenador Óscar Cano -ex del Sabadell- és tan alta que s’ha tancat la seva renovació a les portes de la final. A Segona o a Primera RFEF Cano seguirà al Zamora la temporada 2026-2027.

De Aldama i la tassa a Horizonte

A nivell de curiositat social: el Zamora va ser presidit durant sis anys per l’empresari, comissionista de la trama Koldo i posterior col·laborador de la investigació judicial Víctor de Aldama, ara flagell de Koldo, Ábalos, Leire i per extensió de Pedro Sánchez a les televisions que el vulguin sentir. Diumenge se’l va veure sortir del Ruta de la Plata en cotxe. El copilot? David Movilla, l’entrenador del Sabadell la temporada passada (que també va estar al Zamora). I aquest dilluns a Horizonte de Cuatro, De Aldama va regalar-li una tassa del Zamora al presentador, Íker Jiménez. “Segueixo vinculat al Zamora de cor i de sentiment”, va dir De Aldama a la televisió.

Retrobaments

Es dona la circumstància que el Sabadell compta amb tres exjugadors del Zamora. Es tracta de Joel Priego, bigolejador el passat divendres contra el Madrid Castilla, Agustín Coscia –baixa dissabte per sanció- i Rodrigo Escudero. Per la seva part, el Zamora, a banda de tenir a Cano a la banqueta, compta amb els exarlequinats Isma Athuman i l’extrem Abde Damar.

Vol xàrter del Sabadell

El Centre d’Esports Sabadell viatjarà fins a Zamora en vol privat. L’entitat arlequinada ha organitzat un xàrter fins a Valladolid obert també als seguidors. El preu del vol d’anada i tornada és de 179 euros per als socis del club i 229 per als no socis. La meitat de l’import el subvenciona el mateix Centre d’Esports. Sortirà divendres a la tarda i tornarà diumenge al matí.

Comparteix

Icona de pantalla completa